۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

گزارشی از علمای اهل سنت در مورد قتل، زندانی کردن ،تخریب مساجد و ...به کمیسرعالی حقوق بشر


 گزارشی از علمای اهل سنت که در آن به سرکوب وحشیانه ،تخریب مساجد وموارد متعدد جهت ارسال به کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی و انتشار در رسانه ها  در اختیار«فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن گزارش به قرار زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
کمیسر عالی حقوق بشرسازمان ملل متحد
با عرض سلام
متن گزارش مشکلات ما علمای اهل سنت و مسائل مذهبی  مان در ایران
مسائل و مشکلات  مختلفی در این ۳۵ سال انقلاب برای ما علماء اهل سنت و مسائل مذهبی پیش آمده که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم. قبل از اینکه به این موارد اشاره کنیم قابل ذکر است که این مطلب را در نظر داشته باشید که در اصل ۱۲ قانون اساسی آمده که حکومت به مسائل  مذهبی کاری نداشته باشد و این ستمگرها حتی به قانون اساسی خود هم عمل نمی کنند.
۱ـ در این سالها به عقاید اهل سنت در رسانه ها و مکانهای مختلف توهین کرده و می کنند در کشوری که داعیه اسلام  را دارد آیا توهین به عقاید مسلمانان درست است آن هم علنی یعنی از رسانه ها ؟
۲ـ در این سالها خیلی از علما را به شیوه های مختلفی به قتل رسانیده اند که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم :۱ـ مولانا نعمت الله میربلوچ زهی ۲ـ مولانا عبدالحکیم گمشاه زهی ۳ـ ملا محمد عمر ملا زهی ۴ـ ملا عبد الملک ملازاده ۵ـ شیخ احمد ضیایی ۶ـ مفتی زاده ۷ـ دکتر عبدالعزیز کاظمی ۸ـ مولانا عبدالعزیز الاحیاری ۹ـمولانا عبدالله براهویی که آخرین آنها در سال ۹۱ ترور شد. 
۳ـ این حکومت جنایتکارعلاوه بر اینکه  علما را به شیوه های مختلف به قتل رسانیده ، تعداد زیادی از علما را در این سالها به بهانه های مختلف دستگیر کرده و تحت شکنجه های مختلفی قرار داده اند ، به آنها بی حرمتی کرده و حکم های سنگین به آنها داده اند  که برخی از آنها حکمشان تمام شده و آزاد شده اند و بعضی ها هنوز در زندان هستند که می توان به مولوی نقش بندی و همراهان او اشاره کرد که هنوز در اداره اطلاعات هستند. همچنین تعدادی از علمای اهل سنت  در زندانهای مختلف  کشور بسر می برند .
۴ـ مورد مهم و قابل ذکر  این است که تعدادی از مساجد اهل سنت را در این سالها تخریب کرده اند. اول مسجد سیف مشهد را تخریب و آن را به پارک تبدیل کردند  و بعد هم مسجد لوتک کریم آباد زابل است که سالهاست آن را تخریب کرده وتعدادی از مولوی ها و حافظان مسجد را دستگیر و روانه زندان کرده اند.تخریب مساجد در کشوری روی می دهد که ادعای اسلام  و وحدت اسلامی می کند.
۵ـ مورد دیگرعلمای اهل سنت از آزادی بیان محروم می باشند.شیخ  الاسلام مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه شهر زاهدان چهار سال ممنوع خروج از کشور بوده و حتی برای حج بیت الله هم نگذاشتند از کشور خارج شود و تازه یک ماه است که ممنوع خروجی وی رفع شده است .
۶ـ مسئله  دیگر اینکه پیروان اهل سنت در تهران بیش از یک میلیون جمعیت دارند و هنوز هم اجازه ساخت مسجد  به آنها داده نمی شود آنها مجبورند نماز جماعت، نماز جمعه و نماز عید را در خانه های اجاره ای برگزار کنند که در سال ۹۱ نیروی انتظامی مانع برگزاری  مراسم مذهبی توسط اهل سنت شد واجازه برگزاری نماز جماعت  به آنها داده نشد.مسئله دیگر اینکه جلوی ساخت مساجد را گرفته اند شهرها در حال گسترش بوده و جعیت نیز در حال گسترش است مساجد زیادی نیاز است اما جلوی ساخت مساجد  را گرفته اند. مدتی است که خیلی از علما را زیر فشار گذاشته اند که شما هزینه ساخت مساجد را از کجا آورده اید ؟ آنها ادعای وحدت می کنند اگر وحدت است چرا این همه فشار؟

۷ـ مسئله دیگر اینکه افرادی  که از خارج از کشور و یا از شهرهای مختلف ایران برای دروس  مذهبی به بلوچستان بخصوص به زاهدان می آیند جلوی آنها را هم می گیرند ، آنها را بازداشت می کنند و مدتی در اداره اطلاعات نگه می دارند  و سپس آنها را نزد قاضی می برند  که در حضور قاضی به آنها گفته می شود  که دیگر برای فراگیری دروس  مذهبی به زاهدان نیایید، درس مذهبی را در شهرها و کشورهای خود دنبال کنید اگر دوباره بیایید با شما برخورد خواهیم کرد .
ما از حامیان حقوق بشر و سازمان ملل بخصوص  گزارشگر ویژه کمسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور عقاید و یا ادیان تقاضا داریم جلوی این همه ظلم و جنایت را بگیرند .
از طرف علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ایران
مرداد ۱۳۹۲


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه کمسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور عقاید و یا ادیان
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: