۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

اجرای حکم ضد بشری اعدام حداقل یک زندانی در زندان مرکزی بندرعباس



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران »  روز گذشته حداقل یک زندانی از بند جوانان زندان مرکزی بندرعباس در محوطه زندان به دار آویخته شد.
روز چهارشنبه ۶ شهریور ماه حداقل یک زندانی از بند جوانان زندان مرکزی بندر عباس به نام امیر الله یاری ۲۶ ساله که بیش از ۷ سال دراین  زندان، زندانی بود در محوطه زندان مرکزی بندرعباس به دار آویخته شد.
زندانی امیر الله یاری در طی این مدت ۲ بار پای جوبه دار برده شده بود ولی در آخرین لحظات حکم ضدبشری  اعدام  وی بدلیل عدم حضور و مخالفت خانواده شاکی  متوقف گردید.
در طی روزهای اخیر ده ها زندانی در زندانهای مختلف رژیم ولی فقیه به دار آویخته شدند . قوه قضاییه ولی فقیه فقط آمار تعداد محدودی از زندانیان اعدام شده را اعلام می کند در حالیکه  اکثر اعدام ها بصورت مخفیانه در زندانها صورت می گیرد.
موج جدید و لاینقطع اعدام ها در زمانی که آخوند روحانی شعار فریبکارانه اعتدال و تدبیر را سر می دهدبطور جنون امیزی  آغاز و ادامه دارد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، موج جدید و مستمر اعدامها در ایران که با تایید و  دستور آخوند صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد صورت می گیرد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۷ شهریور ۱۳۹۲ برابر با  ۲۹ اوت ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: