۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

قتل ۳ هموطن بلوچ در شکنجه گاههای وزارت اطلاعات و آگاهی



بنابه گزارشات ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در طی روزهای گذشته ۳ هموطن بلوچ در ایرانشهر توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به قتل رسانده شدند.
چند روز گذشته مأمورین وزارت اطلاعات به  خانواده زردکوهی  درایرانشهر استان سیستان و بلوچستان وحشیانه یورش بردند و یکی از اعضای خانواده را با شلیک گلوله از نزدیک به قتل رساندند . بدلیل اعتراض خانواده به این جنایت ، ماموران وزارت اطلاعات عضو دیگر این خانواده به نام قاسم زردکوهی را بازداشت نمودند .
در طی روزهای گذشته مردم شهرایرانشهر نیز همراه با این  خانواده ، نسبت به قتل یکی از اعضای این  خانواده و دستگیری عضو دیگر آن  اعتراض کردند.اما مامورین وزارت اطلاعات  قاسم زرد کوهی را که بازداشت کرده بودند زیر شکنجه های وحشیانه به قتل رسانده  و پیکر او را به شرط آنکه هیچگونه مراسمی برای او گرفته نشود  و مراسم در سکوت مطلق  برگزار شود به آنها تحویل خواهند داد . نهایتا  جنازه وی به خانواده اش تحویل داده شد. جنایتهای مامورین وزارت اطلاعات باعث خشم مردم شهر شده است و جو این شهر را ملتهب نموده است.
از طرفی دیگر مامورین سرکوبگر ولی فقیه جوان دیگری را به نام ایوب دامنی به اتهام واهی فروش مواد مخدر دستگیر کردند و روز بعد پیکر خونین و شکنجه شده اش را به خانواده وی تحویل دادند.این جوان در ایرانشهر دستگیر و در اداره اگاهی این شهر زیر شکنجه به قتل رسانده شد.
سیاستهای سرکوبگرانه ولی فقیه رژیم آخوند علی خامنه ای علیه  اقوام و مذاهب مختلف در ایران  تهدید جدی   برای یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران بوجود آورده است .آخوند علی خامنه ای با سوء استفاده از دین اسلام به منظور ادامه حاکمیت فاشیستی و ضدبشری خود توسط شبکه های آخوندی در ایران به طور مستمر و در منطقه خاورمیانه مرتکب جنایت علیه بشریت می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل هموطنان بلوچ در ایرانشهر و سرکوب وحشیانه اقوام و مذاهب در ایران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی که در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر قرار دارند به مراجع قضایی بین المللی است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹ شهریور ۱۳۹۲ برابر با ۳۱ اوت ۲۰۱۳



کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: