۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

زجرکش کردن یک زندان مسن و بی دفاع در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یک زندانی مسن و بی دفاع در زندان گوهردشت ،مدتهاست که در حال زجر کش شدن می باشد.
زندانی حسن رضاپور ۷۱ ساله چند ماهی است که به اتهام ساختگی اختفای ادله به بند ۳ زندان گوهردشت کرج منتقل شده است .وی شدیدا بیمار و در آستانه مرگ دردناکی قرار گرفته است. این زندانی مسن وبیمار در حالکیه در راهرو بند قرار داده شده است قادر به انجام کارهای شخصی خود حتی رفتن به سرویسهای بهداشتی  نیست. اخیرا در اثر زمین خوردن ،لگن خاصره وی دچار شکستگی شده است.  زخمهای عفونی در بدن او ایجاد شده است که محل جمع شدن شپش و سایر حشرات می باشد.
این زندانی مسن و بی دفاع چند روزی است که قادر به خوردن غذا نمی باشد. سایر همبندیانش نسبت به این مسئله اعتراض کرده و خواستار انتقال او به بهداری و درمان وی شدند. پس از مدتها اصرار،  او را به مدت ۲۴ ساعت به بهداری منتقل نمودند و مجددا بدون درمان و با همان شرایط غیر بهداشتی به محل خودش در راهروی بند بازگرداندند.
او در حال طی کردن آخرین لحظات دردناک و طاقت فرسای  زندگی اش می باشد.علیرغم این شرایط سخت، نه او را درمان می کنند و نه وی را آزاد می کنند تا در آخرین لحظات زندگی اش در کنار خانواده اش باشد.
شقاوت ، سنگدلی و جنایتکار بودن زندانبانان ولی فقیه حد و مرزی را نمی شناسد و به نظر می آید سعی دارند با این اعمال ضدبشری به گونه دیگری  فضای رعب و وحشت را در زندانها حاکم کنند.
تمامی زندانبانان ولی فقیه از جمله مردانی رئیس زندان گوهردشت کرج و قاتل پیشین مردم کردستان وامیری معاون و سایر افراد این زندان شاهد وضعیت این زندانی هستند ولی هیچونه اقدامی  انجام نمی دهند.
از طرفی دیگر در طی چند هفته گذشته  در بند ۳،  ۲ زندانی به نام سامان رسول پور و یک زندانی دیگر درزیر شکنجه به قتل رسانده شدند که علت مرگ یکی از آنها را خودکشی ودیگری را سکته قلبی اعلام کردند. در حالیکه تمامی همبندان آنها شاهد شکنجه وحشیانه این ۲ زندانی بودند.
همچنین روز گذشته یک پاسدار بند به نام  شیرخانی در حالی که تابش شدید نور خورشید و گرمای نفس گیری در محوطه زندان حاکم بود تمامی زندانیان بند ۳ را که اکثرا مسن و بیمار هستند ، به حیاط زندان فرستاد و تا ساعت ۱۲:۳۰ آنها را بدون امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی و نوشیدن آب زیر تابش شدید آفتاب و گرمای شدید قرار داد.این پاسدار بند همزمان اقدام به جمع آوری تمامی پرده های سلولها و ملافه هایی را که زندانیان به منظور جلوگیری از ورود نور شدید آفتاب به درون سلول در مقابل پنجره ها نصب کرده بودند نمود  و وقتی که زندانیان خواهان بازگرداندن آنها شدند به زندانیان گفت که آنها را قیچی کردم.
همچنین این پاسدار شکنجه گر یکی از زندانیان به نام قاسم ترکمان را که  به قرار دادن آنها در زیر تابش آفتاب اعتراض نمود  به زیر ۸ برد و او را  به صورت قبونی مدتها آویزان کرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زجرکش کردن زندانیان بی دفاع و مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار دادن سایر زندانی بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار پایان دادن به سکوت و بی عملی  در مورد جنایت علیه بشریت در ایران و ارجاع پرونده ولی فقیه رژیم آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲ مرداد ۱۳۹۲ برابر با ۳ اوت ۲۰۱۳


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: