۱۳۹۱ خرداد ۲۵, پنجشنبه

قصد بازجویان وزارت اطلاعات برای اخاذی و تبعید زندانی سیاسی رضا جوشن به شهر دامغان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی رضا جوشن علیرغم پایان یافتن مدت محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی اش بازجویان وزارت اطلاعات قصد اخاذی و  تبعید وی به شهر دامغان را دارند.
زندانی سیاسی رضا جوشن از دستگیر شدگان قیام مردم ایران در سال 88 که عملا  مدت محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی  وی 22 خرداد پایان یافت.بازهم بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی وی ممانعت کردند و به وی اعلام شد که قرار است او 30 خرداد ماه به جای آزادی به شهر دامغان تبعید  شود و به مدت 3 سال باید در این شهر بصورت تبعید بسر برد.
بازجویان وزارت اطلاعات در یک اقدام وقیحانه دیگر به او اعلام کردند که می بایست مبلغ 220 هزار تومان بابت هزینۀ انتقال به شهر دامغان را به آنها بپردازد و از این طریق علاوه بر ایجاد محکومیت جدید دیگر قصد اخاذی از وی را دارند که با جواب قاطع این زندانی سیاسی مواجه گردید و به آنها اعلام کرد که چنین مبلغی را نخواهد پرداخت.بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند این زندانی سیاسی را روز 29 خرداد به شهر دامغان تبعید کنند.
زندانی سیاسی رضا جوشن در آذر 88 با یورش بازجو محبی همراه با تعداد دیگری از مامورین وزارت اطلاعات دستگیر وبه شکنجه گاه بند سپاه منتقل شد او بیش از 8 ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی قرار داشت او در طی این مدت  از داشتن ملاقات و تماس تلفنی با خانواده اش محروم بود. او ابتدا در دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی  به 2 سال زندان محکوم شد و در طی دوران محکومیت خود پرونده جدیدید توسط بازجویان وزارت اطلاعات علیه وی گشوده شد و 6 ماه دیگر به محکومیت وی افزوده شد. او جمعا به مدت31 ماه است که در زندان ولی فقیه بسر می برد.
سایر اعضای خانواده جوشن مانند مادر، دوتن از خواهرانش چندین سال در زندانهای ولی فقیه تحت شکنجه و شرایط قرون وسطایی زندانی بودند.یکی از دلایل دستگیری و صدور احکام سنگین علیه اعضای این خانواده حضور فرزندشان در شهر اشرف می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قصد اخاذی و تبعید غیر قانونی و غیر انسانی این زندانی سیاسی به شهر دامغان علیرغم طی کردن محکومیتش توسط بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
25 خرداد1391 برابر با 14 ژوئن 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است



هیچ نظری موجود نیست: