۱۳۹۱ خرداد ۲۴, چهارشنبه

تهدید ضمنی به مرگ فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند توسط معاون دادستان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تهدیدضمنی به مرگ فعال حقوق بشری محمد صدیق کبودوند توسط معاون دادستان تهران.
روز یکشنبه 21 خرداد ماه فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند مورد تهدید معاون داداستان تهران عباس جعفری دولت آبادی قرار گرفت.خدابخش معاون دادستان تهران به بند 350 زندان اوین رفت و در برابر سایر زندانیان سیاسی فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند را مورد تهدیداتی  همچون "اعتصاب غذا و مرگتون برای ما مهم نیست ما شاهد خیلی از این مرگها بوده ایم،بخواهی به اعتصاب غذا ادامه بدهی به سلول انفرادی می فرستمت و تهدیدات دیگر
خدابخش از اینکه همسر محمد صدیق کبودوند وضعیت حاد وی را که وارد 19 مین روز اعتصاب خودش شده است ، با رسانه ها در میان گذاشته است سخت برآشفته بود و با لحن خاص خودش به آقای کبودوند می گفت می خواهید باج گیری کنید.
از طرفی دیگروضعیت جسمی  فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند که در 19 مین روز اعتصاب غذای بسر می برد وخیم است چندین کیلو از وزن وی کاهش یافته است ،دچار ضعف شدید می باشد و همچنین از سر دردها و افت فشار خون رنج می برد.او از ناراحتی قلبی رنج می برد و تحمیل اعتصاب غذا بر او شرایط جسمی این زندانی سیاسی را وخیم کرده است.
فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند در پی تهدیدات آشکار و ضمنی به مرگ وی توسط خدابخش  به جای رسیدگی به خواسته های حداقلی و انسانی وی به بازجویان وزارت اطلاعات و دادستانی تهران یک هفته مهلت داده است که در صورت عدم رسیدگی به خواسته هایش اقدام به اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.
بازجویان وزارت اطلاعات و قوۀ قضاییۀ ولی فقیه علی خامنه ای به جای درمان ورسیدگی به حداقل حقوق انسانی زندانیان سیاسی و فعالین حقوق بشر سعی در حذف فیزیکی آنها دارند و تا به حال چندین زندانی سیاسی را در حین اعتصاب غذا به قتل رسانده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به تهدیدات خدابخش معاون دادستان تهران و به وخامت گراییدن وضعیت جسمی این زندانی سیاسی به دلیل اعتصاب غذا  هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواهان  اقدامات لازم برای جلوگیری از فاجعه ای دیگر در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
24 خرداد1391 برابر با 13 ژوئن 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                    
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است


 

هیچ نظری موجود نیست: