۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

یورش شبانه نیروهای سرکوبگر به یک قهوه خانه سنتی در شت و دستگیر 50 نفر از جوانان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شب گذشته نیروی سرکوبگر انتظامی به یکی از قهوه خانه های ستنی رشت یورش برد و 50 نفر از جوانان را دستگیر نمودند.
جمعه شب 19 خرداد ماه تعدادی از مردم و بخصوص جوانان  طبق  روال همیشگی در یکی از قهوه خانه های سنتی رشت به نام قارون نزدیگ فلکه قلی زاده در حال صرف چای و کشیدن قلیان  بودند.حوالی ساعت 20:30 نیروهای سرکوبگر انتظامی به قهوه خانه یورش بردند و با اهانت و برخوردهای وحشیانه نزدیگ به 50 نفر از جوانان را دستگیر نمودند.دستگیر شدگان به کلانتری 12 رشت منتقل شدند و در آنجا بازداشت شدند.
خانواده های دستگیر شدگان از09:00 صبح امروز 20 خرداد ماه  مقابل کلانتری 12 رشت تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند. نیروهای سرکوبگر مستقر در کلانتری شروع به تهدید و ضرب و شتم خانواده ها برای پراکنده کردن آنها نمودند.خانواده ها به مقابله با آنها برخواستند و بر آزادی عزیزان خود تاکید داشتند.در این اثنا نیروهای سرکوبگر تقویتی و از جملۀ آنها مامورین  ادارۀ اطلاعات به محل گسیل شدند.
نیروهای سرکوبگر از ترس گسترش اعتراضات خانواده ها و پیوستن مردم به آنها ،دستگیر شدگان را به پشت ادارۀ اطلاعات رشت واقع در فلکۀ فرزانه منتقل کردند.این اعتراضات همچنان ادامه دارد و گزارشها حاکی از آن است که جوانان و مردم شهر به حمایت از خانواده ها برخواستند و خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری تمامی دستگیر شدگان هستند.
از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علی خامنه ای در حال تقویت نیروهای خود هستند. تا لحظۀ ارسال این گزارش اعتراضات خانواده های ادامه دارد.
آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم از ترس اعتراضات مردم برای خواسته های آزادیخواهانه و حق طلبانه خود دستور  یورش پیشگیرانه  نیروهای سرکوبگر را به مردم تحت عناوین مختلف مانند بد حجابی زنان و دختران میهنمان و قهوه خانه ها که محلی است برای تبادل نظر و تجمع مردم در کنار هم می باشد را صاد کرده است  و با یورش به این اماکن سعی دارد که  ازهر گونه حضور جمعی مردم و تبادل نظر آنها جلوگیری نماید و فضای رعب و وحشت را در جامعه گسترش دهد.  
گزارشات تکمیلی از این اعتراضات متعاقبا ارسال خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به مردم  و بخصوص جوانان در قهوه خانه ها و همچنین یورش به زنان و دختران تحت عنوان بد حجابی و دستگیری جمعی آنها را  برای ایجاد فضای رعب و وحشت گسترده در میان مردم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و بخصوص گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران برای پایان دادن به سرکوب عمومی مردم ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
20 خرداد1391 برابر با 09 ژوئن 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  
     
 

هیچ نظری موجود نیست: