۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

تهدید به قتل یک زندانی سیاسی در زندان گوهردشت کرج با سلاح کمری


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  زندانی سیاسی رمضان کمال احمد اهل سوریه که سخت بیمار می باشد توسط یکی از پاسداران در زندان گوهردشت کرج با سلاح کمری  تهدید به قتل شد.

صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه زندانی رمضان کمال احمد اهل سوریه توسط زندانبانان ولی فقیه جهت اعزام به بیمارستان فراخوانده شد. پاسداران اعزام قصد داشتند وی را با پابند به بیمارستان منتقل کنند اما این زندانی بدلیل داشتن پلاتین در پایش که نصب پابند برایش آزاردهنده بود نسبت به این عمل اعتراض نمود و پاسدار پورعسگر  مسئول دایره اعزام فورا کلت خود را کشید ، آن را روی سر این زندانی گرفته و وی را تهدید به قتل نمود. پاسداران که با اعتراض این زندانی روبرو شدند نهایتا وی را بدون پابند به بیمارستان هزارتخت خوابه موسوم به خمینی منتقل کردند ولی پس از ساعتها او را بدون هر گونه معاینه و آزمایشات پزشکی به بهانه مطالعه تمام پرونده  مربوط به معالجات ۳ سال اخیر وی جهت اقدام به عمل جراحی ، به سال ۱۲ زندانیان سیاسی بازگردانده شد.این در حالیست که زندانی رمضان کمال احمد حدودا ۳ ماه پیش به زندان گوهردشت کرج منتقل شده و پیش از این ۲ سال و نیم در زندان قزوین زندانی بوده است و در صورت عدم رسیدگی فوری ، احتمال فلج شدن دست وی زیاد است. این دومین بار است که این زندانی به بیمارستان اعزام و بدون درمان به زندان بازگردانده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تهدید به قتل این زندانی با کشیدن سلاح کمری وتوسط پاسداران اعزام تنها بدلیل اعتراض به انتقال به بیمارستان با پابند و بازگرداندن وی به زندان بدون هر گونه درمان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام فوری به منظورکاهش فشارها و تهدیدها بر زندانیان توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است.  


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ اردیبهشت ۹۴برابر با۱۰ می۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: