۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

اعتراضات گسترده و خونین مردم مهاباد همچنان ادامه دارد


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتراضات گسترده و خونین مردم مهاباد همچنان ادامه دارد.
انبوهی از مردم و جوانان همچنان در حوالی هتل تارا تجمع کرده اند و شعارهایی علیه رژیم ولی فقیه سر می دهند. در آخرین گزارش  حوالی ساعت ۲۲:۳۰ مردم و جوانان شهر مهاباد به اعتراضات گسترده خود نسبت به قصد هتک حرمت که منجر به قتل  فریناز خسروانی توسط یکی از ماموران اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای گردید ادامه می دهند.
 این اعتراضات با یورش وحشیانه گارد ضدشورش ، ضرب و شتم و شلیک با تفنگهای ساچمه ای توسط ماموران سرکوبگر ولی فقیه همراه بوده که منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از مردم این شهر گردیده است.زخمی شدگان به بیمارستان امام مهاباد منتقل شده اند. در پی یورش وحشیانه به مردم ، مردم به دفاع از خویش برخاستند و نیروهای سرکوبگر ولی فقیه را وادار به عقب نشینی نمودند. مردم  همچنین عکسهای خمینی  و خامنه ای را در نقاط مختلف شهر به آتش کشیدند .
 در حال حاضر نیروهای سرکوبگر ولی فقیه وحشت زده و هراسان نظارگر اعتراضات مردم هستند ، مردم و جوانان صحنه عمل را بدست  گرفته اند. نیروهای سرکوبگر ولی فقیه گلوگاه های شهر مهاباد را بسته اند تا مانع ورود مردم و جوانان از روستاها و حتی شهرهای اطراف  شوند .
از طرفی دیگر مدیر هتل تارا برای محافظت از وی به زندان مهاباد منتقل شده است . زندانیان سیاسی به محض اطلاع از ورود این فرد متجاوز و شرکت کننده در قتل فریناز خسروانی دست به اعتراض زدند.
گزارشهای تکمیلی از اعتراضات متعاقبا ارسال خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران،  از اعتراضات مردم مهاباد و خواسته های به حق آنها حمایت می کند و خواستار به محاکمه کشاندن آمرین و عاملین قتل این دختر بی دفاع وهمچنین کسانی که بسوی مردم با سلاح گرم آتش گشودند و مردم بی دفع را زخمی نمودند است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ اردیبهشت ۹۴برابر با۷ می ۲۰۱۵




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: