۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

گام دوم اعتراضات شروع شد(زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج)

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج که تحت عنوان گام دوم اعتراضات  شروع شده است , جهت اطلاع عموم و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است . متن این بیانیه به قرار زیر است :

از حدود ۴ ماه پیش گام اول اعتراضات و اعتصابات مردمی، با حرکت توفنده کارگران، معلمان، پرستاران، دانشجویان، پشتیبانان محیط زیست و برابری طلبان قومیتی و جنسیتی وارد مرحله جدیدی شد .
در این مبارزات حق طلبانه ، نقش معلمان و کارگران برای رسیدن به خواسته های پایه ای همچون دریافت حقوق و دستمزد متناسب با خط فقر و رشد تورم ، برخورداری از تأمینات اجتماعی ، مخالفت جدی با هر نوع تبعیض ، اخراج و قراردادهای موقتی، حق اعتصابات، تشکل، تظاهرات و سایر حقوق اساسی پیشروانه بود.
 اگرچه به دلیل عدم وجود همبستگی و فقدان تشکلهای  قدرتمند هنوز به هیچ یک از خواسته های خود نرسیده اند اما با حضور اعتراض آمیز خود در خیابانها بویژه درروز اول می و نیز ۱۷ اردیبهشت عملا حق اعتراض و تظاهرات دمکراتیک و مدنی را برای خود استوار ساختند.
همین استواری و قهرمانی طبقه بپاخاسته و آگاه معلمین و طبقه زحمتکش و مولد کارگری بود که رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی را به وحشت انداخت تا آنجا که موج جدید سرکوب را با بازداشت فعالان کارگری ، معلمین، حقوق بشری ، تشدید اعدام ها، تشدید فشار بر زندانیان سیاسی از طریق اعمال شکنجه سفید را شروع نمود.
اما با جنایتی که در مهاباد و همچون همیشه علیه یک دختر که از دیدگاه رژیم ضد زن حاکم، جنس دوم به حساب می آید اتفاق افتاد و با استفاده از تجربه اعتراضات در ۴ ماه گذشته ، این بار گام دوم اعتراضات در کردستان، خوزستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، تهران و بسیاری از شهرهای ایران شعله ور شده است .هر گروه ، جمعیت و کانونی دریافته است که راه رسیدن به حقوق اساسی ، فریاد زدن، حرکت کردن و آمدن در میدان و خیابان است. بدلیل کثرت و تنوع اعتراضات و اعتصابات دموکراتیک و مدنی ،امکان مهار و سرکوب آن توسط رژیم سرکوبگر وجود ندارد و به همین دلیل هر روز شاهد گسترش  موج جدید مبارزات هستیم. تنها راهی که مانع سرکوب جنبش اعتراضی کنونی می شود، تلاش برای گسترش آن توسط همه حق طلبان و گروههای اجتماعی و تأکید بر متشکل شدن و به هم پیوستن جنبش ها با یکدیگر است.
 باید برای رسیدن به حقوق اساسی در هر حوزه، دست به اعتراض زد و برابری حقوق قومیتی، مذهبی و جنسیتی را در کنار حقوق مدنی ، سیاسی ، اجتماعی و صنفی و اعتراض علیه اعدام و شکنجه و اجبارهای مذهبی و ایدئولوژیک و فسادهای عظیم مالی از سوی حکومت به ویژه اختلاس چند هزار میلیارد تومانی و سوء استفاده از قدرت ،توسط خامنه ای و سپاه مثل تجاوزات منطقه ای و یا به تاراج بردن ۳۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰میلیارد تومانی در کمک به بشار اسد جنایتکار، را خواستار شد.

زندانیان سیاسی ایران

۲۲ اردیبهشت ۹۴

امیر امیرقلی، سهیل بابادی، محمد جراحی، خالد حردانی، شاهرخ زمانی، مهدی شاندیز، سعید شیرزاد، جشمت الله طبرزدی



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: