۱۳۹۴ خرداد ۴, دوشنبه

عدم درمان زندانیان سیاسی وایجاد شرایط قرون وسطایی در زندان مرکزی زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بند ۶ معروف به بند  بهداری در زندان زاهدان منحل و زندانیان آن که مبتلا به بیماریهای مسری مانند سل و هپاتیت هستند به بند ۳ و سایر بندها منتقل شدند.
روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بند ۶ زندان زاهدان معروف به بند بهداری که بیماران و سالمندان در آن زندانی بودند و تعداد زیادی از آنها به بیماریهای مسری مانند سل و هپاتیت و سایر بیمارها مبتلا هستند ، منحل  و بیماران این بند به بند ۳ و سایر بندها منتقل شده اند.
اکثر بندهایی که زندانیان به آن منتقل شده اند چندین برابر ظرفیتشان زندانی در آن نگهداری می شد و با انتقال این زندانیان به این بندها باعث ازدحام بیش از حد شده است . زندانیان در راهروها و در سلولها بصورت کتابی استراحت می کنند. این سلولها فاقد امکانات اولیه مانند سیستم تهویه می باشند و زندنیان قادر به استراحت نیستند.
از طرفی دیگر سرویسهای بهداشتی و استحمام این بندها فرسوده و و اکثرا غیر قابل استفاده می باشد. به عنوان مثال بند ۳ زندان زاهدان دارای ۵ حمام و ۶ سرویس بهداشتی است در حالی که ۳۰۰ زندانی در آن نگهداری می شود. همچنین مدتها است که شامپوی زندانیان را نیز قطع کرده اند .
وضعیت غذایی زندانیان اسفبار می باشد و در هفته ۸ بار به آنها ماکارونی داده می شود که غیر قابل خوردن بوده و برای هر زندانی در ماه فقط ۳۰۰ گرم قند در نظر گرفته شده است . این مسئله باعث شده است که زندانیان از سوء تغذیه شدید رنج ببرند.
وضعیت درمانی زندان فاجعه بار می باشد. رئیس بهداری زندان فردی به نام یوسفی است که از دانش پزشکی هیچ آگاهی ندارد و از اعضای اطلاعات زندان می باشد. زندانی سیاسی ایرج محمدی  در اثر عفونت دندانهایش صورت وی متورم شده بود و باعث تاثیر بر عصب بینایی چشمش راست وی گردیده است که خطر از دست دادن بینایی وی را تهدید می کند .
 روز شنبه ۲ خرداد ماه پدر و مادر این زندانی سیاسی با طی مسافتی طولانی از آذربایجان غربی  به زاهدان مسافرت نمودند و با یکی از پزشکان متخصص شهر زاهدان قرار گذاشتند که در حین ملاقات از فرزندشان زندانی سیاسی ایرج محمدی را مورد معاینه قرار دهد. پدر و مادر این زندانی سیاسی برای کسب مجوز برای معاینه پزشک به فردی به نام میر شکار دادستان نظامی زاهدان مراجعه نمودند و از وی خواستند که مجوز معاینه فرزندشان توسط این پزشک را صادر نماید. اما میرشکار دادستان نظامی زاهدان از صدور مجوز خوداری نمود و خطاب به خانواده محمدی گفت :ما توی زندان بهترین پزشکها را داریم. اونها خودشون بلد هستند چه جوری درمان کنند.
میرشکار دادستان نظامی زاهدان فردی است که فرامین بازجویان وزارت اطلاعات را به اجرا در می آورد و مانع درمان زندانیان سیاسی و نظامیانی است که مخالف سیاستهای سرکوبگرانه رژیم ولی فقیه هستند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط قرون وسطایی و ضدبشری علیه زندانیان سیاسی و عادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به سیاست اعدام و شکنجه و سرکوب خونین مردم ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم  و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ خرداد ۹۴برابر با۲۵ می ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: