۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

دستگیریهای گسترده جوانان و مردم در مهاباد ادامه دارد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران » دستگیریهای گسترده در شهر مهاباد و سایر شهر های کردستان و آذربایجان غربی ادامه دارد.
درطی  روزهای گذشته دستگیری جوانان و مردم در مهاباد و سایر شهرهای استان کردستان و آذربایجان غربی ادامه دارد. مامورین وزارت اطلاعات در طی روزهای گذشته  با یورش به منازل مردم  در شهر مهاباد جوانان زیادی را دستگیر کردند که از جمله آنها :
۱ ـ سامان حریری ۲۶ ساله
۲ ـ محسن طالنه حدودا ۲۱ ساله می باشند.
ماموران وزارت اطلاعات  در مواردی به جوانان زنگ می زنند و از آنها  می خواهند که برای پاسخ دادن به سئوالات آنها به اداره اطلاعات مراجعه کنند.مردم و جوانانی که به اداره اطلاعات مراجعه کرده اند دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شده اند.
خانواده های دستگیر شدگان برای آگاهی از وضعیت عزیزانشان به اداره اطلاعات و سایر مراکز رژیم مراجعه می کنند اما به آنها پاسخی داده نمی شوند که عزیزانشان در کجا هستند و در چه شرایطی بسر می برند.
بعضی از گزارشات حاکی از آن است که دستگیر شدگان در بازداشتگاه های اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه در شهرهای میاندوآب ، نقده و ارومیه هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه یافتن دستگیریهای گسترده مردم و جوانان در مهاباد و سایر شهرها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت برای ممانعت از شکنجه مردم و آزادی بدون قید و شرط تمامی  دستگیر شدگان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ اردیبهشت ۹۴برابر با۱۷ می ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: