۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

قطع پروازهای هوایی به جزیره ابوموسی و ایجاد محدودیتها و کمبودهای غذای، دارویی در ایران جزیره


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران » قطع پروازهای هوایی از جزیره ابوموسی به سایر نقاط ایران باعث ایجاد مشکلات متعددی برای ساکنین این جزیره شده است.
حدود ۱ هفته است که تنها امکان تردد ساکنین جزیره ابوموسی به بندرعباس و بالعکس  به دلایل نامعلومی قطع شده است.ساکنین این جزیره در پی قطع پروازهای هوایی دچار مشکلات متعددی شده اند و با کمبودهای عدیده ای مواجه هستند.در طی این مدت ساکنین این جزیره با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و پزشکی مواجه شده اند.اکثر مواد غذایی  از قبیل مرغ ، گوشت،میوه و همچنین اقلام دارویی مورد نیاز از طریق هوایی به این جزیره ارسال می شود.
جزیره ابوموسی از امکانات تیم پزشکی و بیمارستانی بسیار محدودی برخوردار است و پیش از این بیماران با شرایط ویژه و حاد مانند بیماران قلبی و مغزی و غیره از طریق هوایی به بندرعباس منتقل می شدند، لذا با قطع پروازهای هوایی وضعیت بیماران در شرایط حاد و خطرناکی قرار گرفته است.
پیگیری مردم نسبت به علل قطع پروازهای هوایی از فردی به نام سعیدی فرماندار این جزیره که از اعضای سپاه  پاسداران می باشد به نتیجه نرسیده است . وی به مردم اعلام کرده است موضوع لغو پروازها مربوط به استانداری هرمزگان و تامین بودجه می باشد.
این شرایط در حالی روی می دهد که این جزیره از نقاط استراتژیک کشور است و از طرفی رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای برای حفظ عوامل خود در یمن، با ماجراجویی اقدام به اعزام کشتی  بنابه گفته خودش که حاوی دارو، غذا و آب برای مردم یمن !؟ است می کند اما ساکنین یکی از استراتژیک ترین نقاط کشور ما در فقر و تنگدستی قرار دارند و بیماران آنها در معرض خطر جدی مرگ قرار گرفته اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محدود کردن مواد غذایی، دارویی ،انتقال بیماران به مراکز پزشکی با امکانات بیشتر را محکوم می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ اردیبهشت ۹۴برابر با۱۷ می ۲۰۱۵

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: