۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۵, جمعه

ممانعت از درمان، بینایی یک زندانی سیاسی را در معرض خطر جدی قرار داده است

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت جسمی  زندانی سیاسی ایرج محمدی که درزندان زاهدان زندانی است حاد می باشد .
روز  شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه دندان زندانی سیاسی ایرج محمدی دچار عفونت می شود. او  به بهداری زندان مراجعه نمود و خواهان درمان شد ولی یوسفی رئیس  بهداری زندان از درمان این زندانی خوداری نمود.
 پس از گذشت ۲۴ ساعت در اثر عدم درمان و رسیدگی پزشکی صورت وی متورم گردید و تورم آن به حدی است که چشم راست او تا حد زیادی بینایی خود را از دست داده است. زندانی سیاسی ایرج محمدی از تب  و سردرد شدید رنج می برد .
 علیرغم گذشت چندین روز از بیماری و شدت یافتن آن، زندانبانان ولی فقیه همچنان از درمان او ممانعت به عمل آورده و از اعزام وی به بیمارستانهای خارج از زندان خوداری می کنند.زندانی سیاسی ایرج محمدی بشدت نگران   از دست دادن بینایی اش می باشد.
مراجعات این زندانی سیاسی به رئیس زندان و سایر زندانبانان تا به حال بی نتیجه بوده است و او همچنان بدون درمان به حال خود رها شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ممانعت از درمان  این زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی می باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای پایان دادن به  عدم درمان زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۵ اردیبهشت ۹۴برابر با۱۵ می ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: