۱۳۹۴ خرداد ۹, شنبه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتصاب غذای زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان خویش و متعاقب آن حاد شدن شرایط  جسمی وی.
زندانی سیاسی علیرضا رسولی از صبح روز شنبه ۹ خرداد ماه در اعتراض به عدم درمان خویش در زندان مهاباد دست به اعتصاب غذا زد . او از ناحیه لگن دچار سرطان می باشد و از دردهای طاقت فرسایی رنج می برد. این زندانی سیاسی به سختی قادر به خوابیدن ،نشستن،راه رفتن و سایر حرکتهای معمولی است .او  ماه ها است علیرغم وعده ووعیدهای دروغین از درمان محروم می باشد. او همچنین چند روزی است که از بیماری کلیوی شدیدا رنج می برد و بارها به بهداری زندان به منظور درمان مراجعه کرده اما از درمان جدی وی خوداری می کنند.
زندانی سیاسی علیرضا رسولی پس از ماه ها انتظار برای درمان غده سرطانی در لگن و بیماری کلیوی و ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از درمان او بمنظور سوق دادن  وی به سوی مرگ تدریجی ، صبح امروز وادار به اعتصاب غذا گردید و اعلام نمود که تا زمانی که او را به بیمارستانی خارج از زندان منتقل نکنند و مورد درمان جدی متخصصا ن قرار نگیرد به اعتصاب غذای خویش ادامه خواهد داد و مسئولیت هر اتفاقی که در جریان اعتصاب غذا برای او رخ دهد به عهده بازجویان وزارت اطلاعات می باشد .
  پیش از این زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان بیماری سرطان ۲ بار دست به اعتصاب غذا زده بود .بار دوم اعتصاب غذای وی به مدت ۴۹ روز به طول انجامید و با وعده اینکه او را درمان خواهند کرد به اعتصاب غذای خویش پایان داد اما بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه او را به زندان مهاباد تبعید و همچنان بدون درمان وی  را به حال خود رها کرده  و بطوردائم  تحت فشارها ، اذیت و آزار مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد.
 لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی علیرضا رسولی بدلیل تحصن در مقابل اداره آموزش و پرورش به دنبال آتش سوزی در مدرسه شین آباد بازداشت و به ۳ سال و نیم حبس محکوم شد و در طی این مدت با وجود بیماری سرطان در زندانهای ارومیه و مهاباد تحت فشار و بدون هر گونه درمان بوده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان این زندانی سیاسی مبتلا به سرطان لگن که از دردهای طاقت فرسا رنج می بود،بمنظور زجرکش کردن وی و وسوق دادن او به سوی اعتصاب غذا را محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت فوری به منظور درمان زندانی سیاسی علیرضا رسولی و یا دادن اجازه به خانواده این زندانی که خود اقدام به درمان فرزندش در یکی از بیمارستانها نمایند ،است . 


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ خرداد ۹۴برابر با۳۰ می ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: