۱۳۹۲ آذر ۱۸, دوشنبه

اعترضات گسترده زندانیان اهل سنت با فریادهای الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی ایران»  اعتراضات گسترده زندانیان عقیدتی اهل تسنن در زندان مرکزی زاهدان در اعتراض به توهین به اعتقادات آنها.
روز یکشنبه ۱۷ آذر ۳ تن از مامورین  نیروهای سرکوبگر که به دلیل ربودن و تجاوز به دختران و زنان مردم در شهر زاهدان و حومه دستگیر و در زندان بسر می برند تقویمی که صفحه اول آن نمای عکس مسجد مکی اهل تسنن در زاهدان است را جلوی چشم سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی و عادی اهل تسنن پاره کردند.
زندانیان بند ۴ زندان مرکزی زاهدان نسبت به توهینی که این ۳ مامور سرکوبگر به اعتقادات آنها نموده بودند  دست به اعتراض گسترده زدند و اقدام به سر دادن فریادهای الله اکبر و متعاقب آن  شعارهای مرگ بر دیکتاتور ، مرگ بر ظالمان و مرگ بر جنایتکاران دادند در اعتراضات گسترده و بی سابقه در این بند  بیش از ۲۰۰ نفر از زندانیان شرکت کردند .این اعتراضات از ساعت ۰۸:۳۰ آغاز و تا ساعت ۱۱:۰۰ ادامه یافت .
نیروهای حفاظت و گارد زندان و همچنین زندانبانان وقتی که متوجه فریادهای اعتراض آمیز زندانیان شدند سراسیمه به بند آمدند و سعی کردند با تهداید  زندانیان را از اعتراضاتشان باز دارند . اما این اعتراضات نه تنها پایان نیافت بلکه بسرعت به بندهای ۷ و ۸ زندان مرکزی زاهدان سرایت نمود.
 اسامی ۳  فردی که اقدام به پاره کردن عکس مسجد مکی زاهدان نمودند  به قرار زیر می باشد: ۱ـ مصطفی شیخ محافظ سابق محمد مرزیه دادستان زاهدان ۲ ـ رضا شهیدی از افراد ذی نفوذ تیپ سلمان سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان ۳ـ مجید اکبری از نیروهای انتظامی . این ۳ فرد مدتی است که به دلیل ربودن  دختران و زنان  در زاهدان و تجاوز به آنها دستگیر شدند این سه آدم ربای متجاوز با لباسهای فرم  نظامی خود  حداقل اقدام به ربودن ۱۲ دختر و زن  مردم و تجاوز به آنها نمودند. یکی از این ۱۲ دختر و زنی را که ربوده و اشتباها  مورد تجاوز این عناصر قرار گرفته بود از دختران یکی از افراد سپاه  پاسداران زاهدان بود که باشکایت پدر وی آنها دستگیر و در حال حاضر در زندان بسر می برند.این افراد در زندان تحت امر خسروی رئیس زندان و غلامی اطلاعات زندان قرار دارند و دستورات آنها را برای سرکوب زندانیان بخصوص زندانیان اهل تسنن بکار می برند. این سه فرد آدم ربا و متجاوز خود شخصا به زندانیان اهل تسنن گفته بودند که ما بدستور غلامی عکس مسجد مکی را پاره کردیم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،توهین به اعتقادات مذهبی اهل تسنن و تحقیر زندانیان عقیدتی و سیاسی و عادی در زندان مرکزی زاهدان توسط زندانبانان ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و آخوندهای همدست وی به دادگاه های جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ آذر۹۲ برابر با ۹ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: