۱۳۹۲ آذر ۲۷, چهارشنبه

یورش مسلحانه ودستگیری کودکان ،زنان و سالمندان یک محله در شهر زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» نیروهای سرکوبگر ولی فقیه ،ساکنین خیابان باقری که گفته می شود بالغ بر ۸۰ نفر می شوند ،همراه با فرزندان،زنان، افراد سالمند و بخصوص جوانان را دستگیر و به اداره اطلاعات و آگاهی شهر زاهدان منتقل کردند.
غروب روز یکشنبه  نیروهای سرکوبگر ولی فقیه که از واحد مرصاد  نیروهای تروریستی سپاه قدس ، بسیج به فرماندهی محمد شاهو زهی ،نیروی انتظامی و آگاهی بودند خیابان باقری زاهدان را کاملا محاصره کردند و بنابه گفته شاهدان عینی بدون هشدارهای قبلی به  منزل مسکونی  خانواده هاشم زهی حدودا ۹ موشک آر . پی .جی شلیک نمودند .در پی این حمله ،درگیری گسترده ای در این محله روی داد که تا ۲۴ بعد ساعت ادامه یافت.
در این درگیری ۲ تن از اعضای خانواده هاشم زهی به قتل رسیدند و ۲ نفر دیگر از آنها دستگیر شدند.سپس نیروهای سرکوبگر  منزل مسکونی آنها را که ۲ طبقه بود با لودر کاملا ویران کردند.
در طی این درگیری و پس از آن ،شهر زاهدان و بخصوص این منطقه بصورت پادگان نظامی در آمده و تمامی نقاط مملو از نیروهای سرکوبگر بود.
نیروهای سرکوبگر اکثر بستگان  و دوستان خانواده هاشم زهی را دستگیر  و همزمان وارد خانه های مردم در این محله شدند و تمامی اعضای خانوده از جمله کودکان، زنان، افراد سالمند و جوانان را دستگیر و با خود برند. گزارش شاهدان عینی حاکی از دستگیری ۸۰ نفر می باشد.
از طرف دیگر سرهنگ پاسدار دشتی زاده فرمانده آگاهی استان سیستان و بلوچستان در این درگیری بشدت زخمی شده است و حداقل ۵  نفر از نیروهای مرصاد در این درگیری کشته  و ۸ نفر از نیروهای بسیج که فرماندهی آن را فردی به نام محمد شاهو زهی بر عهده داشت زخمی شدند.
محمد شاهو زهی فرمانده بسیج منطقه کریم آباد شهر زاهدان می باشد. این فرد در ترور  و کشتار و سرکوب  مردم زاهدان و استان سیستان بلوچستان نقش مستقیم دارد و مورد نفرت عام این استان می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ آذرماه ۹۲ برابر با ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: