۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران قصد زجرکش کردن ۲ زندانی سیاسی دهه ۶۰ را دارند


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بازجویان وزارت اطلاعت و جعفری دولت آبادی دادستان تهران که از جنایتکاران علیه بشریت است قصد   زجر کش کردن   زندانیان سیاسی دکتر اصغر قطان و محمد صائمی که از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشند را دارند.
دکتر اصغر قطان ۶۰ ساله زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ پس از ماه ها  بیماری حاد و رسیدن به نقطه غیر قابل برگشت به دلیل  ممانعت از درمان عمد آنها توسط بازجویان وزات اطلاعات ، نهایتا بازجویان وزارت اطلاعات به خاطر اینکه هزینه درمان آنها توسط زندان پرداخت نشود و برای عدم پذیرش  مسئولیت  عواقب بعدی آن به این ۲ زندانی  مرخصی استعلاجی دادند و از زندان مستقیما به بیمارستان منتقل شدند. دکتر اصغر قطان  از بیماریهای متعددی مانند فشار خون ، دیابت شدید و کلسترول بالا  که در اثر شکنجه های بازجویان وزارت اطلاعات در دهه ۶۰ و سالهای اخیر متحمل شده است رنج می برد.
در طول مدت مرخصی وی تحت  عمل جراحی آب مروارید چشم ، عمل جراحی فتق شکم و جراحی کلیه و عمل پایلوپلاستی ،لوله گذاری حالب و مثانه قرار گرفته است .در ضمن نامبرده به علت دیابت مزمن و شدید ، چشمانش آسیب دیده و بینایی یک چشم خود را تقریبا از دست داده است. ضمنا ایشان در ۱۸آذرماه دچار سکته گردید و به مدت چند روز در بخش سی سی یو بیمارستان آتیه تهران بستری شد.پزشک نامبرده و همچنین پزشک قانونی برای وی استراحت مطلق تجویز کرده اند.
اما دادستان دادگاه انقلاب تهران عباس جعفری دولت آبادی از جنایتکاران علیه بشریت که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد علیرغم مراجعات مکرر خانواده ایشان جهت تمدید مرخصی استعلاجی ترتیب اثر نداده و در حالیکه ایشان قادر به حرکت نمی باشد ، خدابخشی معاون دادستان طی چند روز گذشته مرتبا طی تماس کتبی و تلفنی اصرار به انتقال ایشان به زندان اوین  دارد و در نهایت تهدید کرده که روز یکشنبه اول دیماه آقای قطان باید خود را برای گذران حبس به زندان اوین معرفی کند.
به این ترتیب در صورت انتقال ایشان با وضعیت پرمخاطره فعلی به اوین ، مسئولیت هر گونه خطرات جانی و عوارض جسمانی برای آقای قطان به عهده دادستانی انقلاب می باشد.
لازم به یادآوری است که محمد صائمی ۶۴ ساله که جهت معالجات کلیه و آرتروز و ناراحتی قلبی و دیسک کمرو آسیب پرده گوش به مرخصی استعلاجی رفته بود در حالیکه معالجاتش نیمه کاره مانده اخیرا  خدابخشی معاون دادستان تهران ویکی از سرکوبگران زندانیان سیاسی استانهای تهران و البرز اصرار دارد که به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگردانده شود
بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که از جنایتکاران علیه بشریت و نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر می باشد   قصد دارند  این ۲ زندانی سیاسی را در زندان همانند سایر زندانیانی که تا به حال زجرکش شده اند زجر کش نمایند.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران، نسبت به زجرکش کردن این ۲ زندانی سیاسی که در شرایط  وخیم جسمی قرار  دارند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۱ دی ۹۲ برابر با ۲۲ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل





www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: