۱۳۹۲ آذر ۱۹, سه‌شنبه

وضعیت حاد جسمی کشیش زندانی بهنام ایرانی در زندان ندامتگاه کرج


 دبنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت حاد جسمی کشیش زندانی  بهنام ایرانی و ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات با درمان وی.
   کشیش بهنام ایرانی که از بیماری زخم  روده بزرگ   شدیدا رنج می برد. او دچار خونریزی روده و از دردهای طاقت فرسایی رنج می برد. عدم رسیدگی و درمان به موقع این بیماری می تواند به سرطان روده منجر شود. اوهمچنین از بیماری هموروئید رنج می برد.
  بهداری زندان به کشیش زندانی گفته است که امکان درمان وی در بهداری زندان وجود ندارد و او باید در یکی از بیمارستهای خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد .بهداری زندان در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۱ طی نامه کتبی به رئیس زندان و دادستانی تهرانی عباس جعفری دولت آبادی نوشته است که  زندانی بهنام ایرانی  نیاز به درمان طولانی مدت  دارد و هزینه درمان او بسیار بالا می باشد و زندان حاضر به پرداخت آن نیست. نهایتا باید به وی مرخصی استعلاجی داده شود تا خود اقدام به درمان نماید .
اما علیرغم نامه کتبی بهداری زندان  و گذشت نزدیگ به ۱ سال هنوز عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران  اقدامی برای درمان وی انجام نداده است.
خانواده کشیش زندانی بارها به دادستانی مراجعه نموده اند و خواستار درمان ایشان شدند اما هر بار که مراجعه می کنند به آنها گفته می شود که هفته آینده مراجعه کنید و حاضر به دادن پاسخ مشخصی به خانواده وی نیستند .
کشیش زندانی بهنام ایرانی اوایل بازداشتش دچار این بیماری گردید و از آن زمان تاکنون بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
کشیش بهنام ایرانی متولد ۱۳۴۷ می باشد و ازاعضای هئیت رهبری کلیساهای ایران است  او از سال ۱۳۸۵ به بعد بارها دستگیر و  به سلولهای انفرادی بازداشتگاه های وزارت اطلاعات  منتقل شد و مورد شکنجه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و هر بار با فشارهای بین المللی و وثیقه های سنگین آزاد شد. او آخرین بار در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ به ۸ ماه زندان محکوم شد و به زندان ندامتگاه کرج که محل نگهداری مجرمین عادی است تبعید  شد.وی در حال گذراندن حکم غیر قانونی و غیر انسانی خود بود که حکم قبلی او را  که به مدت ۵ سال محکومیت  تعلیقی بود و توسط عاصف حسینی صادر شده بود به حکم تعزیری تبدیل نمودند. او نزدیگ به ۳ سال است که در زندان بسر می برد و در حال حاضر در زندان ندامتگاه  کرج زندانی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان کشیش زندانی بهنام ایرانی  که در شرایط حاد جسمی است و همچنین  ندادن مرخصی استعلاجی به وی برای درمان  خویش  را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای وسایر آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۱۹ آذر۱۳۹۲ برابر با ۱۰ دسامبر۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: