۱۳۹۲ دی ۵, پنجشنبه

اذیت و آزار و تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی هموطن عرب در زندان فجر دزفول


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» برخوردهای غیر انسانی و مورد  اذیت وآزار قرار دادن یک زندانی سیاسی در زندان فجر دزفول .
زندانی سیاسی غلامعباس ساکی ۲۸ آذر ماه نسبت به رفتارها و برخوردهای غیر انسانی  زندانبانان با زندانیان اعتراض نمود. زندانبانان او را تحت فشارهای غیر انسانی قرار دادند و پاسداربندها وی را از بند ۳  به بند ۵  که دارای شرایط بسیار بدی است منتقل نمودند و جیره غذایی او را کاهش دادند. آنها همچنین ارتباط تلفنی و ملاقات با خانواده اش را تا اطلاع ثانوی قطع نموده اند.
زندانی سیاسی  غلامعباس ساکی از هموطنان عرب خوزستانی با اتهامات واهی بازجویان وزارت اطلاعات به ۱۰ سال زندان محکوم شد و بیش از ۷ سال و نیم است که در زندان بسر می برد. او تقریبا ۴ سال از زندان خود را در زندانهای وزارت اطلاعات اهواز و اوین گذرانده است. سپس او را به زندان کارون اهوازمنتقل نمودند و به مدت ۱ سال در آنجا زندانی بود. بعد از این او را به زندان فجر دزفول تبعید نمودند و در آنجا تحت شرایط غیر انسانی و دائما تحت اذیت و آزار پاسداربندها و مسئولین زندان قرار دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اذیت و آزارها ،فشارها و محدودیتها علیه این زندانی سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۵ دی۹۲ برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: