۱۳۹۲ آذر ۲۲, جمعه

تشدید فشارها و اذیت و آزارها و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه کشیش زندانی در آستانه کریسمس



 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در آستانه کریسمس و سال جدید مسیحی  فشارها و اذیت و آزارها و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه کشیش زندانی بهنام ایرانی علیرغم  وضعیت حاد جسمی شدت یافته است.
از روز سه شنبه ۱۹ آذر ماه در آستانه کریسمس و سال نو میلادی فشارها و اذیت و آزارها علیه کشیش زندانی شدت یافته است . کشیش زندانی  برای تجدید روحیه خود هر از چند گاهی  به خارج از سالن تردد می نمود او در حال قدم زدن بود که ناگهان با رئیس طبقه بندی زندان ندامتگاه کرج فردی به نام کشاورزیان مواجه می شود و در آنجا در حضور سایر زندانیان با لحنی توهین آمیز  به وی اعلام می کند که شما حق تردد خارج از سالن را ندارید. وقتی که کشیش زندانی از او می پرسد چرا فقط من حق خروج از سالن  را ندارم . کشاورزیان به ایشان گفت: نامه رسمی وزارت اطلاعات می باشد که شما نه حق تردد خارج از سالن را دارید و نه حق تماس با زندانیان دیگر.
  طبق یک نامه رسمی که از طرف بازجویان وزارت اطلاعات به زندان ندامتگاه کرج ارسال شده است : بهنام ایرانی حق خروج از سالن و تماس  با سایر  زندانیان را ندارد.این نامه از روز چهارشنبه  بر دیوار کریدورها نصب شده است واین مسئله  باعث تعجب و حیرت سایر زندانیان سیاسی و عادی شده است.

این دستور توسط فردی به نام فرهادی مسئول اقلیتهای دینی در استان البرز ( سرکوب  اقلیتهای دینی) صادر شده است. این فرد مسئول  یورش به منازل اقلیتهای مذهبی ، انتقال آنها به سلولهای انفرادی ، بازجویی و شکنجه های جسمی  و روحی و صدور احکام سنگین  علیه آنها است.

هر ساله در آستانه میلاد مسیح و سال نو میلادی برای ممانعت از انجام مراسم مذهبی و گرفتن جشن  کریسمس و سال جدید میلادی مامورین  وزارت اطلاعات  به منازل هموطنان مسیحی یورش می برند و آنها را دستگیر و مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

کشیش بهنام ایرانی متولد ۱۳۴۷ می باشد و ازاعضای هئیت رهبری کلیساهای ایران است  او از سال ۱۳۸۵ به بعد بارها دستگیر و  به سلولهای انفرادی بازداشتگاه های وزارت اطلاعات  منتقل شد و مورد شکنجه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و هر بار با فشارهای بین المللی و وثیقه های سنگین آزاد شد. او آخرین بار در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ به ۸ ماه زندان محکوم شد و به زندان ندامتگاه کرج که محل نگهداری مجرمین عادی است تبعید  شد.وی در حال گذراندن حکم غیر قانونی و غیر انسانی خود بود که حکم قبلی او را  که به مدت ۵ سال محکومیت  تعلیقی بود و توسط عاصف حسینی صادر شده بود به حکم تعزیری تبدیل نمودند. او نزدیک به ۳ سال است که در زندان بسر می برد و در حال حاضر در زندان ندامتگاه  کرج زندانی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها و اذیت و آزارها ،ایجاد محدودیتهای غیر انسانی  و عدم درمان کشیش زندانی بهنام ایرانی  که در شرایط حاد جسمی است و همچنین  ندادن مرخصی استعلاجی به وی برای درمان  را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای وسایر آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۲۲ آذر۱۳۹۲ برابر با ۱۳ دسامبر۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: