۱۳۹۲ دی ۳, سه‌شنبه

اجبار یک زندانی بی دفاع به کاری که علمی به آن نداشت منجر به مرگ دردناک وی شد


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» مرگ یک زندانی بی دفاع در زندان مرکزی زاهدان در اثر برق گرفتگی.
روز دوشنبه ۲ دی ماه هنگامی که بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان و خسروی رئیس زندان زاهدان در حال بازدید از زندان بودند،  زندانی سعید کمالی ۲۶ ساله نسبت به لخت بودن سیم برق و خطری که می تواند برای سایر زندانیان ایجاد شود را به آنها متذکر شد.
 بابایی رئیس سازمان زندانهای استان، از یادآوری این زندانی بشدت عصبانی شده و این زندانی را علیرغم عدم داشتن تخصص در این مورد وادار می کند که مسئله لخت بودن سیم ها را برطرف کند.این زندانی بی دفاع که با اجبار این ۲ فرد مواجه شده بود و در صورت عدم پذیرش این مسئله با انتقال به سلول انفرادی و تبعات آن مواجه می شد، تلاش نمود که مسئله لخت بودن سیم ها را بر طرف کند که منجر به برق گرفتگی وی گردید و در جا جان باخت.
بابایی بدون توجه به حادثه دردناک مرگ این زندانی بی دفاع به بازدید خود ادامه می دهد . هنگامی  که بابایی وارد بند ۷ گردید زندانیان نسبت به قطع بودن آب  زندان و نبود آب گرم برای استحمام اعتراض نمودند و خواستار برطرف نمودن مشکلات آنها شدند. اما بابایی بجای توجه به خواسته های آنها و بر طرف کردن مشکلات زندانیان ، دستور داد که ارتباط زندانیان با خانواده هایشان را قطع کنند و تمامی آنها را ممنوع ملاقات نمایند.
بابایی پیش از این مدیر داخلی زندان مرکزی اصفهان بود و به خاطر رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی با زندانیان اصفهان او را از آنجا به اصطلاح برکنار نمودند و  سمت  وی  را در جایی دیگر ارتقا داده و به مدیر کل  سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان منصوب کرده اند. این جنایتکار علیه بشریت هر بار که تحت عنوان بازرسی به زندان مراجعه می کند، زندانیان بی دفاع را مورد اذیت و آزار قرار می دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،وادار کردن زندانی که هیچ تخصصی در مورد برق ندارد برای برطرف کردن نقص فنی ایجاد شده که منجر به مرگ این زندانی بی دفاع شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاههای جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ دی۹۲ برابر با ۲۴ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: