۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

قطع داروی یک زندانی سیاسی که در اثر شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات دچار بیماری عصبی است


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قطع داروهای اعصاب زندانی سیاسی ایرج محمدی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به منظور تحت فشار قرار دادن وی .
بیش از ۳ روز است که داروی اعصاب زندانی سیاسی ایرج محمدی  را قطع کرده اند و از این طریق این زندانی را تحت فشار قرار داده اند.او در طی ۸ ماه بازداشت در سلولهای انفرادی  بازداشتگاه مخفی ۸۱ رمضان اطلاعات سپاه ، تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان اطلاعات قرارداشت، بازجویان در حین بازجویی به سر وی ضرباتی وارد کرده اند که او دچار بیماری حاد مغزی و عصبی گردید و همچنان از آن رنج می برد.
او در طی چند روز گذشته چندین بار به بهداری زندان مراجعه نموده و خواهان گرفتن داروهایش شده است. اما فردی به نام یوسفی رئیس بهداری زندان مرکزی زاهدان از دادن داروها به وی خوداری می کند. لازم به یادآوری است یوسفی هیچ پیشینه تئوری و عملی پزشکی ندارد و پیش از این در اطلاعات زندان مشغول سرکوب زندانیان بود.
از طرفی دیگر پدر این زندانی در جریان جنگ دچار صدمات شیمیایی گردیده و چند روزی است به دلیل بیماری تنفسی در بیمارستان بستری است و این مسئله آقای محمدی را شدیدا نگران نموده است و خواهان ملاقات با پدرش در بیمارستان است ولی بازجویان مانع ملاقات وی با پدرش در بیمارستان هستند.
همچنین از آغاز فصل سرما برای تحت فشار قرار دادن زندانیان  به عمد آبگرم حمام زندان را قطع کرده اند و زندانیان چندین روز است که از استحمام محروم بوده و یا ناچار به استحمام زیر آب سرد هستند. همچنین وضعیت غذایی زندان فاجعه بار می باشد و وعده های غذایی از کیفیت و کمیت بسیار پایینی برخوردار است و در روزهای اخیر چندین بار به زندانیان شام داده نشده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قطع داروهای زندانی سیاسی،محروم کردن وی از ملاقات با پدربیمارش که در بیمارستان بستری است و ایجاد سایر شرایطهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و عادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۸ دی۹۲ برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: