۱۳۹۲ آذر ۱۷, یکشنبه

وضعیت وخیم ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت در سی و پنجمین روز اعتصاب غذا


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت وخیم و حاد ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت در ۳۵ مین روز اعتصاب غذای خود در واحد ۳  زندان قزل حصار کرج.
شش زندانی عقیدتی اهل سنت به نام های جمشید دهقانی ، حامد احمدی ، جهانگیر دهقانی کمال ملایی، سید هادی حسینی ، صدیق محمدی در ۳۵ ـ مین روز اعتصاب غذا در وضعیت و شرایط وخیم جسمی قرار دارند.آنها از ناراحتیهای متعدد مانند : خونریزی معده ، حالت تهوع ،چشم درد، دردها ی عضلانی ، تشنج ، تب و لرز، سرگیجه رنج می برند.آنها به سختی قادر به راه رفتن هستند
زندانبانان ولی فقیه چند روزی است که آنها را در حالت ایزوله قرار دارند و از معاینه و رسیدگی به خواسته های منطقی و به حق آنها  سر باز می زنند.
روز پنجشنبه یکی از زندانیان عقیدتی که برای تماس تلفنی با خانواده اش به  هواخوری رفته بود به عمد درب هواخوری را بر او بستند و به مدت ۳ ساعت در سرما با وضعیت حاد جسمی در انتظار باز شدن مجدد درب نگه داشتند.
۶ زندانی عقیدتی اهل تسنن برای بر آورده شدن خواسته هایشان ناچار به اعتصاب غذا شدند. خواسته های آنها به قرار زیر می باشد:
۱ـ لغو بی قید و شرط  حکم ظالمانه  اعدام آنها
۲ـ تشکیل دادگاه علنی ، مستقل با حضور رسانه ها و نمایندگان حقوق بشری جهان
۳ـ انتقال آنها به زندان گوهردشت کرج کنار همبندیان سابق شان
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسب به خطری که جان ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت  اعتصاب غذا کننده را تهدید می کند هشدار می دهد و تن ندادن به خواسته های منطقی و حداقلی آنها  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ آذر۹۲ برابر با ۸ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: