۱۳۹۲ آذر ۱۴, پنجشنبه

اجرای حکم ضد بشری اعدام حداقل ۲ زندانی در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » روز سه شنبه ۲ زندانی در زندان مرکزی زادهدان به دار آویخته شدند .
روز سه شنبه ۱۲ آذر ماه  ۲ زندانی در زندان مرکزی زا هدان اعدام شدند. زندانی صادق احمدی  حدودا ۳۱ ساله که بیش از ۶ سال در زندان بسر برد و از اهالی کرمانشاه بود. زندانی دیگری به نام عارف آستانی ۲۳ ساله که نزدیگ به ۵ سال  زندانی بود.
سیر صعودی اعدام ها و همچنین کاهش یافتن  فاصله زمانی اعدام ها در زندان مرکزی زاهدان ، پیش از این معمولا اعدام ها فقط در روزهای شنبه صورت می گرفت و در فواصلی زمانی نسبتا طولانی تر صورت می گرفت.اما اخیرا علاوه بر روزهای شنبه  در روزهای دیگر هفته احکام ضدبشری اعدام به اجرا در آورده می شود.
اعدام زندانیان سیاسی، اعدام های جمعی ، اعدام کودکان و اعدام در ملا عام باعث بر انگیختن خشم مردم در سطح جامعه و منجر به  اعتراضات گسترده در زندانها که بصورت اعتصاب غذا صورت می گیرد رو به افزایش می باشد.اعدام یکی از ابزاری های محوری آخوندهای جنایتکار علیه بشریت  می باشد که برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه بکار می گیرند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران از هموطنان در داخل وخارج از ایران می خواهد که به شدت اعتراضات خود  علیه اعدام  بیفزایند تا جان هزاران انسان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند  را نجات دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،استمرار اعدام های جمعی در ایران و کوتاه کردن فواصل زمانی آنها را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه ها جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ آذرماه ۹۲ برابر با ۵ سپتامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: