۱۳۹۲ آذر ۲۳, شنبه

تهدیدات ترویستی عوامل کنسول گری رژیم ولی فقیه علیه پناهنگان ایرانی بعد از برگزاری مراسم روز دانشجو


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » عوامل وماموران کنسولگری رژیم ولی فقیه پناهندگان سیاسی که  روز دانشجو را  مقابل کنسولگری در استانبول ترکیه برگزارکردند تهدید به اقدامات تروریستی نمودند.
عوامل کنسولگری ولی فقیه قبل و بعد از برگزاری مراسم روز دانشجو حداقل ۴ بار به محل سکونت پناهندگان سیاسی   مراجعه کرده اند و آنها را تهدید به اعمال تروریستی نمودند. اسامی کسانی که تهدید به اعمال ترویستی شده اند عبارتند از:  فعال دانشجویی و سیاسی بابک ساران، همایون آرمندی از زندانیان سیاسی قیام مردم ایران در سال ۸۹، سعید رضایی از زندانیان سیاسی قیام سال ۸۹، میثم ملازاده از شرکت کنندگان در اعتراضات ۸۹، افشین اسماعیل لو  از شرکت کنندگان در اعتراضات ۸۹ و قاسم نظری از زندانیان سیاسی قیام مردم ایران در سال ۸۹.
پناهندگان سیاسی  تهدیدات تروریستی عوامل کنسول گری ولی فقیه در استانبول را به پلیس استانبول ، دفتر سازمان ملل و دفتر آسام در استانبول گزارش نموده اند.
گروهی از پناهندگان ایرانی به مناسب گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو عصر همان روز مقابل کنسولگری رژیم ولی فقیه در استانبول ترکیه دست به تجمع اعتراضی در حمایت از دانشجویان زندانی و محروم از تحصیل زدند و خواستار پایان دادن به سرکوب دانشجویان در ایران شدند.
آنها حوالی ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی ترکیه در مقابل کنسولگری رژیم ولی فقیه در استانبول ترکیه دست به  تجمع اعتراضی زدند.و با شعارهای مانند : زندانی سیاسی آزاد باید گردد ، مرگ بر دیکتاتور  و خواندن سرود تا ساعت ۱۷:۰۰ ادامه یافت. در این تجمع اعتراضی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار شده بود تعدادی از پناهندگان سیاسی در آن شرکت داشتند . پناهندگان سیاسی در حین تجمع اعتراضی گرامیداشت روز دانشجو عکسهای شهدای  راه آزادی مردم ایران  امیر حسین حشمت ساران،  ندا آقا سلطان، ستار بهشتی، اکبر محمدی ، زندانی سیاسی ارژنگ داودی و عکسها و دست نوشته هایی علیه اعدام را حمل می کردند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تهدیدات ترویستی  عوامل کنسولگری ولی فقیه علیه پناهندگان سیاسی در ترکیه را محکوم می کند و از کمیساریای عالی پناهندگان خواهان حفاظت از پناهندگان سیاسی وانتقال آنها به مکانهای امن و از دولت ترکیه خواستار تعطیل نمودن کنسولگری رژیم ولی فقیه که در ۳۰ سال گذشته تاریخچه سیاهی از ترور و آدم ربایی  تعدادی از پناهندگان سیاسی را در پرونده خود  دارا است، می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳ آذرماه ۹۲ برابر با ۱۴ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد
وزارت امور خارجه ترکیه

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: