۱۳۹۲ آذر ۹, شنبه

اجرای حکم ضدبشری اعدام حداقل یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»صبح امروز  حداقل یک زندانی که از روز پنجشنبه در سلولهای انفرادی در انتظار مرگ به سر می برد به دار آویخته شد.
روز شنبه ۹  آذر ماه زندانی ابراهیم عبدالهی حدودا ۳۰ ساله  در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد. او روز پنجشنبه از بند ۶ به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل شد و بیش از ۲ روز در انتظار مرگ بسر برد.  این زندانی  مسئول غذای زندانیان بند ۶ زندان مرکزی زاهدان بود. هنگامی که روز پنجشنبه برای گرفتن جیره غذایی زندانیان بند ۶ مراجعه کرده بود بجای تحویل دادن صبحانه ، به وی دست بند و پابند زدند و  در حین  انتقال  به سلول انفرادی در همانجا دچار سکته قلبی گردید  و ناچار به انتقال وی به بهداری زندان شدند .
اما علیرغم اینکه دچار سکته قلبی شده بود و سخت بیمار بود وی را صبح امروز به دار آویختند.
 موج جدید اعدامهای جمعی  پس از اینکه رژیم ولی فقیه ظاهرا وادار به تن دادن به خواست جامعه جهانی شده است آغاز گردید و تقریبا  روزانه در زندانهای مختلف ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به اجرا در آورده می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، استمداد موج اعدام ها که بعضا در ملا عام و اکثر در زندانها بصورت مخفیانه صورت می گیرد  را به عنوان جنایت علیه بشریت   محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
      ۹آذرماه ۹۲ برابر با ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: