۱۳۹۲ آبان ۲۹, چهارشنبه

انتقال یک زندانی سیاسی دیگر هموطن بلوچ به شکنجه گاه زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» انتقال زندانی سیاسی نادر ریگی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه و شکنجه های جسمی و روحی این زندانی بی دفاع.
روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه زندانی سیاسی هموطن بلوچ که نسبت به اعدام انتقام جویانه ۱۶ زندانی سیاسی بلوچ اعتراض کرده بود و این عمل را انتقام جویانه نامیده بود را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل کردند .این زندانی روزانه تحت شکنجه های وحشیانه جسمی قراردارد.
 مامورین اطلاعات زندان زاهدان از شکنجه هایی مانند مشت و لگد، زدن با کابل و باتوم ، بکار گیری شوکر برقی و عریان کردن وی در صبح زود و ریختن آب سرد بر روی وی ، زدن با شلنک آب که معروف به شلنگ سبز می باشد علیه این زندانی استفاده می کنند . این شکنجه ها تا زمانی که زندانی بیهوش شود ادامه می یابد.
شکنجه های وحشیانه جسمی با حضور و توسط غلامی رئیس اطلاعات زندان و همچنین شکنجه گر دیگری  به نام کریم کشته که از شکنجه گران شناخته شده ای است که اعمال و رفتار این فرد وحشیانه و ضدبشری است.و تقریبا درتمام   شکنجه ها علیه زندانیان سیاسی همراه با غلامی می باشد.
نادر ریگی ۴۰ ساله  از کارمندان  قدیمی فاضلاب  شهر زاهدان می باشد که ۲ ماه پیش بخاطر اعتراض به اعمال و رفتارهای غیر انسانی  و تبعیض آمیز در این اداره دستگیر و به زندان زاهدان منتقل شد واز آن زمان تاکنون   در بند ۵  زندان زاهدان  در حالت بلاتکلیفی بسر می برد .
از طرفی دیگر فشارها و اذیت و آزارها در زندان زاهدان علیه زندانیان سیاسی و بخصوص زندانیان سیاسی هموطن بلوچ شدت یافته است. از جمله آنها روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه  گارد زندان به بند ۴ یورش بردند و با برخوردهای وحشیانه زندانیان را در هوای سرد به محوطه زندان منتقل کردند و سپس اقدام به تخریب ،پخش و ربودن وسایل شخصی زندانیان بی دفاع نمودند.
زندانیان سیاسی و عادی که به دادگاه و یا برای  بازجویی به بیرون از زندان برده می شوند باید لباس های فرم زندان که آلوده به بیماریهای پوستی ،مندرس و کهنه می باشد بر تن کنند. این لباسهای فرم  نسبت به جمعت ۳۰۰۰ نفری زندانی که  کمتر از ۱۰۰ دست لباس می باشد. زندانیانی که مجبور به پوشیدن این لباسها می شوند دچار جوشهای چرکی ،قارچ و خارش در بدنشان شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی هموطن بلوچ به شکنجه گاه زندان زاهدان، شکنجه  جسمی آنها ، یورش گارد زندان به سلول زندانیان و تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه آنها  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشر آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ آبان۹۲ برابر با ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: