۱۳۹۲ آذر ۱, جمعه

۶ زندانی اعتصاب غذا کننده در۲۰ـمین روز اعتصاب غذی خود دچار خوریزی معده و بیهوشی شدند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در بیستمین روز اعتصاب غذا وضعیت جسمی زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان قزل حصار کرج  وخیم شده است و جان آنها در معرض خطر جدی قرار گرفته است.
وضعیت جسمی  شش زندانی عقیدتی اهل سنت که وارد بیستمین روز اعتصاب غذای خود شده اند وخیم می باشد. حداقل ۲ نفر از آنها به نام های حامد احمدی و جمشید دهقانی  دچار خونریزی معده شده اند و روزچهارشنبه دچار بیهوشی گردیدند . شرایط آنها به حدی حاد بود که ناچار شدند  پزشک واحد ۳ را به سالن آنها بیاورند  و آنها را مورد معاینه قرار دهند این پزشک تاکید کرد که باید به آنها سرم تزریق شود و مورد درمان قرار گیرند.
اما ۶ زندانی عقیدتی که شرایط را بر آنها چنان طاقت فرسا نموده اند و حاضر به پذیرفتن خواسته های منطقی آنها نیستند  از وصل کردن سرم و خوردن دارو خوداری می کنند  و به آنها گفتند تا رسیده به خواسته هایمان به اعتصاب غذا ادامه خواهیم داد.
در حال حاضر ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت در سالن ۱ واحد ۳ زندان قزل حصار کرج هستند و در۲۰ـ مین روز اعتصاب غذای خود بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:حامد احمدی، جمشید دهقانی ، کمال ملایی،جهانگیر احمدی ، هادی حسینی  و صدیق محمدی می باشند.
خواسته های زندانیان عقیدتی اهل سنت عبارتند از:
۱ـ لغو بی قید و شرط حکم ظالمانه اعدام
۲ بازگرداندن آنها به زندان گوهودشت کرج (رجایی شهر ) پیش دوستانشان
این ۶  زندانی عقیدتی  دائم تحت فشارها، تهدیدات و اذیت و آزارهای علی حسینی رئیس زندان قزل حصار کرج، آخوندی به نام رجب علی آژیر مسئول فرهنگی دار القران و احمد مهرانی رئیس واحد ۳ زندان قزل حصار کرج می باشند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسب به خطری که جان ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت  اعتصاب غذا کننده را تهدید می کند هشدار می دهد و تن ندادن به خواسته های منطقی و حداقلی آنها  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول آذر۹۲ برابر با ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: