۱۳۹۲ آذر ۲, شنبه

عدام یک زندانی سالمند در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»صبح امروز یک زندانی سالمند که بیش از ۱۰ سال در زندان بود در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد.
روز شنبه ۲ آذر ماه زندانی رشید ریگی ۶۰ ساله  که بیش از ۱۰ سال در زندان مرکزی زاهدان زندانی بود پس از ۲ روز در انتظار مرگ به دار آویخته شد.
او روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه از بند ۴  به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان  منتقل گردید تا اینکه صبح امروز وی  را به دار آویختند.  
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای اعدام زندانیان سیاسی و اعدام های گروهی را به عنوان تنها ابزاری که برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه  بکار می برد. بخصوص که نارضایتی عمومی در ایران در آستانه انفجار قرار دارد.
لذا برای گرفتن این ابزار قرون وسطایی اعدام از دست ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی   که به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است . باید هموطنان در ایران و جهان صدای خود را رسا تر نمایند تا کمیسر عالی حقوق بشر و دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد  را وادار به اقدامات عملی برای پایان دادن به کشتار در ایران نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، به اجرا در آوردن اعدام های جمعی در زندانهای ولی فقیه را به عنوان جنایت علیه بشریت  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول آذر۹۲ برابر با ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: