۱۳۹۲ آذر ۸, جمعه

استمداد خواهی خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی اهل سنت کردستان به سازمانهای بین المللی و حقوق بشری دنیا


نامه استمداد خواهی خانواده های  زندانیان عقیدتی اهل سنت که فرزندان آنها  وارد چهارمین هفته اعتصاب غذای خود  در زندان قزل حصار کرج شدند،از نهادهای بین المللی حقوق بشری خواستار دخالت برای لغو حکم اعدام فرزندانشان شدند. این نامه استمداد خواهی خانواده ها جهت ارسال به نهادهای حقوق بشری ،انتشاردر رسانه ها و اطلاع عموم  در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  قرار داده شده است. متن نامه استمداد خواهی خانواده های زندانیان عقیدتی اهل سنت به قرار زیر می باشد:
ما خانواده های زندانیان جمشید و جهانگیر دهقانی ، حامد احمدی ، کمال ملایی که حدود۴ سال نیم است که   بچه هایمان در زندان بسر می برند و همیشه  تحت شکنجه های شدید روحی و روانی می باشند  وهر لحظه در معرض خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند .
حالا حدود ۱ سال است که آنها را در زندان مواد مخدر قزل حصار نگهداری می کنند و در شرایط سختی بسر می برند . هر روز به بهانه ای آنها را اذیت می کنند. ما نمی دانیم چرا اصلا در داخل زندان مواد اند. در حالی که  طبق قانون خودشان نباید آنجا باشند و باید پیش هم پرونده هایشان باشند.
 حالا حدود ۲۵ روز است که دراعتصاب غذا بسر می بردند و شرایط جسمی انها در وضعیت خطر می باشد. خونریزی شدید معده دارند و به علت افت فشار چند بار تا به حال  بیهوش شدند و هیچ مسئولی تا حالا پیش آنها نرفته تا به مشکلاتشان رسیدگی کند.ما نمی دانیم به چه جرمی ؟ هر روز یک اتهام به آنها می زنند .
 ولی جرم بچه های ما فقط اقلیت مذهبی سنی بودن و کرد بودنشان است و فقط به خاطر عقیدشان زندانند و  در این ۴ سال و نیم بچه های مان را هر مدت به یک زندان می برند و نه فقط آنها بلکه ما هم بشدت  در شکنجه روحی و روانی بسر می بریم، بخاطروضعیت  بچه هایمان . نمی دانیم این صدای مظلومیتمان را چطوری  و به کجا برسانیم .
و هر چقدر  نامه می بریم حتی به تمام نهادها ، دفتر خامنه ای ، مجلس ، رئیس جمهوری ، قوه قضاییه ، دادستانی چندین بار برده ایم ، تحصن کردیم  ولی کسی جواب نمی دهد. و فقط سرکارمان می گذاریم و حالا خیلی نگران وضعیت  بچه هایمان هستیم.
تقاضامندیم از تمام نهادهای حقوق بشری بین المللی که نگذارند بچه های ما را اعدام کنند ومورد  اذیت و آزار قرار بدهند و بدون تعصب پیگیر پرونده بچه هایمان شوند.و از تمام رسانه ها خواستاریم بدون تعصب صدای مظلومیت ما خانوادها را برسانند  و بیانیه مفید صادر نمایند .
با کمال  تشکر،
خانواده های زندانیان سیاسی و مذهبی اهل سنت کردستان 
۷ آذر ماه ۱۳۹۲

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: