۱۳۹۲ آبان ۲۷, دوشنبه

گزارشی از معلم بازنشسته زندانی از شرایط قرون وسطایی در زندانها ولی فقیه


گزارشی  از معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی از وضعیت هولناک  زندان مرکزی زاهدان و ایجاد شرایط طاقت فرسا علیه  زندانیان بی دفاع در این زندان  جهت انتشار و اطلاع عموم در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن گزارش به قرار زیر می باشد
وضعیت غذایی زندان زاهدان خیلی بد شده . شب و روز ماکارونی نپخته بدون روغن به زندانیان داده می شود   . بهداشت صفر بود . از آمار ۳۰۰۰ نفری زندان نزدیک به ۲۷۰۰ نفر مریض می باشند .
اگر کسی ناراضی باشد بدون دلیل به قرنطینه می اندازند . آمار قرنطینه در حال حاضر ۷۰ نفر می باشد . در قرنطینه شکنجه های زیادی می شود من با چشم خودم دیدم شوکه های برق وبا  سایر ابزار زندانیان را شکنجه می دهند .
بنده که اعتصاب غذا کرده بودم ضمن آنکه به من توجه نمی کردند . تهدید می کردند بعد از پایان اعتصاب غذا باید ۶ ماه در سلول انفرادی بمانم
مدتی که در قرنطینه بودم برای نماز  و رفتن به سرویس  بهداشتی  درب سلول را بر روی من باز نمی کردند مجبور بودم کار دستشویی را در سلول انجام بدهم و از بوی بد کسی نمی توانست در سلول بخوابد . در سلول انفرادی  ۳ الی ۴ نفر به عمد جا می دادند. تا ما را مورد تحقیر و تحت فشار قرار دهند.
به هیچ عنوان آب گرم در این فصل سرما یافت نمی شود . زندانیان مجبورند با آب سرد استحمام کند و هر روز به آمار مریضها افزوده ی شود
دکتر به هیچ وجه به قرنطینه نمی آمد اگر  می گفتیم که مریض هستیم با ضرب و شتم  پاسداربندها روبرو  می شدیم .
اگر واقعا در جهان مدافع حقوق بشری وجود دارد چرا عملا دست به کار نمی شوند . فقر تمامی جامعه را فراگرفته است . فقیری که مریض می شود پول دکتر ندارد و باید با مرگ دست و پنجه نرم کند .
امریکا و اروپا در قالب حرف از حقوق بشر دفاع می کنند و بیشتر دنبال منافع خود هستند اگر راست می گویند چرا با سران رژیم ایران سر میز مذاکره می نشینند
 محمد امین آگوشی
آبان ۱۳۹۲
زندان مرکزی زاهدان

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: