۱۳۹۲ آبان ۱۱, شنبه

معلم بازنشسته زندانی در اعتراض به رفتارهای غیر انسانی با دوختن لبانش دست به اعتصاب غذا زد

 
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» معلم بازنشسته  زندانی محمد امین آگوشی در اعتراض به عدم درمان و مرخصی استعلاجی و فشارهای غیر انسانی صبح امروز دست به اعتصاب غذا زد.

روز شنبه ۱۱ آبان ماه معلم بازنشسته زندانی محمد امین اگوشی که در زندان مرکزی زاهدان در تبعید بسر می برد با بستن لبهای خود اقدام به اعتصاب غذا نمود. او از۲ هفته پیش به رئیس زندان و سایر زندانبانان اعلام کرده بود که اگر به خواسته هایش که از حقوق اولیه انسانی او است رسیدگی نشود ناچار به اعتصاب غذا خواهد شد.
اما زندانبانان ولی فقیه شروع به تهدید کردن وی نمودند و صبح امروز پس از دوختن لبانش بجای رسیدگی به خواسته هایش، وی  را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند
خواسته های معلم بازنشسته زندانی به قرار زیر می باشد:
۱ـ درمان وی در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان
۲ـ درصورتی که قادر به درمان وی نیستند به او مرخصی استعلاجی بدهند تا خود اقدام به درمان خویش نماید
۳ـ پایان دادن به فشارها، اذیت و آزارها و محدودیتهای غیر انسانی

معلم بازنشسته زندانی از بیماریهای مختلف و حادی رنج می برد که از جمله آن آسم شدید می باشد. فردی به نام خمر افسر نگهبان زندان هنگام انتقال این زندانی سیاسی به سلولهای انفرادی اجازه بردن داروی آسم به وی را نداد. اعتصاب غذا ، انتقال به سلولهای انفرادی و اجازه ندادن به وی برای بردن داروهایش ، جان این زندانی را در معرض خطر جدی قرار داده است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان و وادار کردن این زندانی سیاسی به اعتصاب غذا و انتقال او به سلولهای انفرادی که جان وی را در معرض خطر جدی قرار می دهد  ، محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات و رئیس شبکه شکنجه گران در ایران به دادگاه های جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۱۱آبان۱۳۹۲ برابر با ۲ نوامبر۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: