۱۳۹۲ آذر ۶, چهارشنبه

زندانی سیاسی ایرج محمدی وارد هفتمین روز اعتصاب غذای خود در سلول انفرادی شد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»زندانی سیاسی ایرج محمدی وارد هفتمین روز اعتصاب غذای خود شد وهمچنان در سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان قرار دارد .
زندانی سیاسی ایرج محمدی که از ۳۰ آبان ماه در اعتراض به عدم درمان وانتقال  به سلولهای انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بود همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد.او در حال حاضر در بند قرنطینه، شکنجه گاه زندان زاهدان قرار دارد و بدستور خسروی و غلامی داروهای وی قطع گردیده است.
بند قرنطینه فاقد امکانات اولیه انسانی است. حشرات موذی مانند شپش و ساس در آن بی داد می کند. زندانی فقط حق داشتن یک پتورا  دارد. استفاده از سرویسهای بهداشتی محدود بوده و زندانیان هر چند هفته یکبار حق استفاده از حمام را دارند. مقدارغذای زندانی در حد زنده ماندن می باشد.هر اعتراض زندانی با باتون، شوکر برقی و شلنگ آب پس از عریان کردن زندانی و خیس کردن وی پاسخ داده می شود. در حال حاضر بیش از ۷۰ زندانی در این شکنجه گاه بسر می برند وبعضی از آنها ماه ها است که در این شکنجه گاه قرار دارند.
زندانی ایرج محمدی روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه تحت عنوان انتقال به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان از سلولش خارج گردید ولی بجای درمان به سلولهای انفرادی منتقل شد.  او در اعتراض به این عمل ضد بشری از لحظه ورود به سلول انفرادی اقدام به اعتصاب غذا نمود.
شکنجه و اذیت و آزار این زندانی سیاسی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد. شکنجه های وحشیانه و اذیت و آزار او توسط غلامی رئیس اطلاعات زندان و خسروی رئیس زندان  به اجرا در می آید.   
از طرفی دیگر صبح امروزهیئتی بازدید کننده  که زندانبانان آنها را اعضای کمسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس معرفی کرده بودند ،برای بازدید به یک بند خالی از زندانی وارد شدند و از درب و دیوارهای آن بازدید کردند و بازگشتند.قبل از ورود این هئیت ،زندانیان بی دفاع را به حیاط زندان منتقل کرده بودند وبه زندانیان اجازه صحبت  با هیئت مذکور داده نشد.اما به نظر می آید که این هیئت فقط قصد دیدن درب و دیواریکی از بندها را داشت.
در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران در اعتصاب غذا بسر می برند که از جمله آنها   زندانی سیاسی ارژنگ داوی در ۱۸- مین روز اعتصاب غذای خود  در زندان بندر عباس، ،شش زندانی عقیدتی هموطن اهل سنت در زندان قزل حصار  که در ۲۳ ـ مین روز اعتصاب غذا بسر می برند و شرایط جسمی آنها به غایت حاد می باشد.
مسئولیت جان تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی اعتصاب غذا کننده  در زندانهای مختلف ایران به عهده شخص آخوند علی خامنه ای  ولی فقیه رژیم می باشد.چرا که او سیاست سرکوب زندانیان سیاسی را در ایران تعیین می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانی سیاسی ایرج محمدی ،بجای بیمارستان و درمان وی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان و قطع داروی وی را  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ آذر۹۲ برابر با ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: