۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

احضار،بازجویی، تهدید و مصادره مبالغ مالی خانواده زندانی سیاسی حسین پناهی



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  خانواده زندانی سیاسی انور حسین پناهی به اداره اطلاعات شهر قروه احضار شدند و تحت فشارها ، تهدیدات و همچنین بستن حساب بانکی و مصادره مبلغ موجود در آن قرار گرفتند.
روز دوشنبه ۲ بهمن ماه پدر و مادر و برادر کوچک زندانی سیاسی انور حسین پناهی به اداره اطلاعات شهرستان قروه احضار شدند و برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند.بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه در یک اقدام غیر انسانی حساب بانکی این خانواده را مسدود نمودند و مبلغی که فرزند آنها به منظور امرار معاش خانواده واریز کرده بود را مصادره کردند این مبلغ بالغ بر ۱۰ میلیون تومان می باشد که توسط بازجویان وزارت اطلاعات به سرقت رفته است.
هدف از این اقدامات غیر انسانی تشدید فشارها و بخصوص فشار مالی علیه خانواده های زندانیان سیاسی می باشد.
از طرفی دیگر دستگیریها و اذیت و آزار علیه این خانواده به طورلاینقطع ادامه دارد. در ۲۰ دی ماه سیروان حسین پناهی خواهر زاده این زندانی سیاسی با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید و تاکنون از وضعیت و شرایط وی خبری در دست نیست.همچنین در طی چند روز گذشته ۲ تن از نزدیکان این زندانی سیاسی به نام های شیرزاد و فایق پناهی با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی انور حسین پناهی ۱۵ آبان ۱۳۸۶ با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات دستگیر وبه سلولهای انفرادی اداره اطلاعات شهرستان قروه منتقل شد . به مدت ۶ ماه از وضعیت وشرایط این زندانی سیاسی خبری در دست نبود و خانواده وی در بی خبری مطلق بسر می بردند.بازجویان وزارت اطلاعات پرونده این زندانی سیاسی را به دادگاه انقلاب سنندج ارجاع دادند و دادگاه انقلاب ولی فقیه ابتدا او را به اعدام محکوم کرد ولی در اثر فشارهای بین المللی سازمانهای حقوق بشری حکم وی به ۱۶ سال زندان کاهش یافت.یکی از برادران این زندانی سیاسی زنده یاد اشرف حسین پناهی ۳ سال پیش برای اثبات بی گناهی برادرش همراه با مدارک و طوماری بالغ بر ۵۰۰۰ امضاء عازم تهران بود که به طرز مشکوکی به قتل رسید.افشین حسین پناهی برادر دیگر این زندانی سیاسی به صرف پیگیری حقوقی برادر زندانی خویش و قتل مشکوک برادر دیگرش بارها توسط بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و زندانی شد و مدتی پیش پس از پایان دوره محکومیت یک ساله از زندان آزاد شد.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار ، تحت فشار قرار دادن و مصادره (به سرقت بردن) مبالغ مالی این خانواده توسط بازجویان ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳  بهمن ۹۱ برابر با ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: