۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

نوجوان زندانی در زندان گوهردشت به دار آویخته شد



بنا به گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران » صبح امروز حکم ضد بشری اعدام نوجوان زندانی  در زندان گوهردشت کرج به اجرا گذاشته شد.
بامداد روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه از ۱۰ زندانی که روز گذشته  به سلولهای انفرادی بند ۵ زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند حداق ۲ نفر از آنها به دار آویخته شدند. یکی از اعدام شدگان امروز زندانی بود که در سنین نوجوانی دستگیر شده بود.این ۲ زندانی از سالن ۳ بند ۱ زندان گوهردشت کرج بودند.
اسامی ۲ زندانی که صبح امروز در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند به قرار زیر می باشد:
۱ـ علی (کیانوش) نادری متولد سال ۱۳۷۰ که از سال ۸۷ در  زندانهای قزل حصار و  گوهردشت کرج زندانی بود. وی قبل از انتقال به زندان  به دلیل سن پایین در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شد.
۲ـ ابراهیم احمدی متولد ۱۳۶۲ که از سال ۸۶ در سالن ۳  بند ۱ زندان گوهردشت کرج زندانی بود.
از طرفی دیگر صبح امروز زندانی دیگری به نام سیاوش بابائی ۳۰ ساله از سالن ۳ بند ۱ زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل شد. گفته می شود که این زندانی قرار است در روزهای آینده در شهر ستان پاکدشت تهران در ملا عام به دار آویخته شود.
اطلاعات موثق حاکی از آن است که آخوند صادق لاریجانی رئیس منصوب قوه قضاییه  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای دستور اجرای حکم اعدام ۴۰ نفر را تنها در زندان گوهردشت کرج به اجرای احکام این زندان ابلاغ نموده است که قرار است در روزهای آینده به اجرا گذاشته شود.
آخوند صادق لاریجانی که از جنایتکاران علیه بشریت و نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد و مردم ایران در تظاهرات میلیونی خود در سال ۸۸ شعارهایی مانند «صادق لاریجانی قاتل جانی»  علیه وی سر می دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج جدید اعدام های  گروهی که  به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه این جنایتکاران علیه بشریت می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ دیماه ۹۱ برابر با ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: