۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

اعدام زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»صبح امروز یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ همراه با ۲ زندانی دیگر در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند.
روز شنبه ۳۰ دی ماه یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ به نام داود توتا زهی متولد ۱۳۶۰ از بند ۵ زندان مرکزی زاهدان بامداد امروز در محوطه مرکزی این زندان به دار آویخته شد. او چند ین ماه  درسلولهای انفرادی  شکنجه گاه های وزارت اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه برای گرفتن اعترافات تلویزیونی قرار داشت.پس از ماه ها شکنجه بازجویان ولی فقیه علیه وی  پرونده سازی نمودند و او  را  به شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان ارجاع دادند و توسط فردی بنام مه گلی رئیس این شعبه محکوم به اعدام شد و صبح امروز به دار آویخته شد.
صبح امروز همچنین ۲ زندانی عادی دیگر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
۱ ـ علی کمالی متولد ۱۳۵۹ او ۴ سال بود که در بند ۲ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
۲ ـ محمود شهرکی متولد ۱۳۵۹ متاهل و دارای یک فرزند که در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود.
اعدام های امروز زیر نظر فردی به نام حسین مودی که از اجرای احکام (قرون وسطایی ولی فقیه) زندان زاهدان است صورت گرفت. این جنایتکار علیه بشریت طنابهای دار را به گردن ۳ زندانی فوق انداخت و چهار پایه را از زیر پای آنها کشاند.این فرد تا به حال  حکم اعدام وشلاق تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی و عادی را با دستان پلید خود به اجرا در آورده است.
رژیم ولی فقیه  که انفجارعظیم  اعتراضات مردم ایران را علیه ظلم وستم و بیدادگری آخوند علی خامنه و سایر آخوندهای جنایتکار علیه بشریت را بسیار نزدیک می بیند با به اجرا در آردن اولین اعدام زندانی سیاسی سعی مایوسانه در توقف انفجار عظیم مردم ایران را دارد.آنها در تدارک به اجرا درآوردن اعدام زندانیان سیاسی هستند تا از این طریق شاید بتوانند مردم ایران را مرعوب جنایتهای خود نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام زندانی سیاسی هموطن بلوچ و ۲ زندانی دیگر را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی   خواستار پایان دادن به سکوت خود نسبت  به سرکوب خونین مردم ایران که از طریق اعدام های گروهی و لاینقطع در ایران صورت می گیرد  و ارجاع بلادرنگ پرونده آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰ دیماه ۹۱ برابر با ۱۹ ژانویه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: