۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

محاکمه زندانی سیاسی ارژنگ داودی در دادسرای انقلاب بندر عباس



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی و احضار او به دادسری انقلاب بندر عباس .
زندانی سیاسی ارژنگ داودی با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات به شعبه ۵ دادیاری دادسرای انقلاب  بندر عباس برده شد و توسط فردی بنام پناهی از بازجویان سابق وزارت اطلاعات مورد بازجویی وعلیه وی  پرونده تشکیل داده شد.
اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه وی بکار برده اندعبارتند از:۱ـاقدام به برهم زدن نظم در بند ۲۰۹ زندان اوین ۲ـ سخنرانی برای سلولهای همجوار و گزارش وضعیت خود و تحریک آنها به استقامت ۳ـ نوشت شعار علیه رهبری روی سرویس بهداشتی(توالت فرهنگی )سلول انفرادی شماره ۴۵ بند ۲۰۹ زندان اوین.
پناهی رئیس شعبه ۵ دادیاری دادسرای انقلاب بندر عباس در پایان بازجویی و تشکیل پرونده بر علیه معلم زندانی  ۱۵ میلیون تومان قرار صادر نمود.
ولی فقیه آخوند علی خامنه ای از طریق دستگیری، شکنجه ، اتهام سازی و جریمه های نقدی می خواهد خود را رهبر جای بزند.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی از سال ۱۳۸۲ در زندانهای ولی فقیه تحت شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی بسر می برد. بدستور دفترآخوند  علی خامنه ای منزل شخصی او  مصادره شد،همسر وی را بدون هیچ دلیل به مدت ۴ ماه در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ مورد شکنجه و ازیت و آزار قرار دادند و تا به حال چندین بار وی را به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در سلولها انفرادی بند ۲۰۹ و هر بار علیرغم بودن در زندان اقدام به پرونده سازی علیه وی نمودند. زندانی سیاسی ارژنگ داودی چند ماهی است که به زندان مخوف بندرعباس منتقل شده است و در شرایط غیر انسانی و ممنوع تماس و ملاقات با خانواده اش می باشد.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و محروم کردن او از حقوق اولیه انسانی اش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ دیماه ۹۱ برابر با ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: