۱۳۸۷ مرداد ۲۸, دوشنبه

حکم اعدام رضا حجازی نوجوانی که امروز قرار بود اجرا شود به تعویق افتاد



بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان ، حکم اعدام رضا حجازی نوجوانی که روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بود به تعویق افتاد. رضا حجازی نوجوانی که متولد سال 1367 است و 5 سال پیش در یک نزاع جمعی به اتهام قتل دستگیر و زندانی گردید.

رضا حجازی روز 28 مرداد ماه به سلول انفرادی منتقل گردید و ساعت 18:00 روز گذشته به خانواده او اجازه آخرین ملاقات داده شد و به آنها کفته شد که ساعت 04:00 صبح روز سه شنبه 29 مرداد ماه به دار آویخته خواهد شد.

به محض اطلاع یافتن از این عمل ضد بشری، قصد اجرای حکم اعدام این نوجوان ما در ساعات باقی مانده تماسهای گسترده ای را با سازمانهای حقوق بشری برقرار نمودیم و خواستار تلاش برای ممانعت از اعدام ای این نو جوان شدیم. و نهایتا در اثر فعالیتهای بین المللی که از بعد از ظهر روز گذشته آغاز گردید و تا نیمه های شب ادامه یافت. سازمانهای حقوق بشری نهایت تلاش خود را به کار بردند و فشارهای گسترده ای در سطوح مختلف علیه رژیم وارد کردند تا رژیم را وادار به عقب نشینی نمایند که خوشبختانه این تلاشها به نتیجه رسید و حکم اعدام این نوجوان موقتا به تعویق افتاد.در این جا جا دارد که از تمامی سازمانهای حقوق بشری جهانی تشکر و به آنها تبریک گفت به خاطر مثمر ثمر بودن تلاشها و نجات جان این نوجوان.

ولی متاسفانه از 3 زندانی دیگر که روز گذشته برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند هنوز خبری در دست نیست.

جنایاتی مانند اعدام زندانیان سیاسی،اعدام کودکان،سنکسار،قطع اعضای بدن بدستور رئیس قوه قضائیه شاهرودی به اجرا در می آید و این فرد به خاطر جنایتهای بیشماری که تا به حال علیه مردم ایران مرتکب شده است و نقض تمامی معادات و قوانین بین المللی که ایران ملزم به اجرای آن است مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و برای پایان دادن به جنایتها در ایران و نقض قوانین و معاهدات بین المللی می بایست مورد پیگرد بین المللی قرار گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام و بخصوص اعدم کودکان در ایران را محکوم می کند و از سازمانهای بین المللی برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت در ایران، آمرین و عاملین این جنایتها را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 مرداد 1387 برابر با 19 اگوست 2008

شرایط زندانی سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: