۱۳۸۷ شهریور ۱, جمعه

دستگیری گروهی از فعالین دانشجوئی در پارک لاله تهران



بنابه گزارشات رسیده از تهران روز جمعه اول شهریور ماه 12 نفر از فعالین دانشجوئی در پارک لاله تهران توسط مامورین بخش 3 پلیس امنیت دستگیر شدند.

12 فعال دانشجوئی در حالی که در پارک لاله بودند مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفتند و همۀ انها دستگیر و به پایگاه سوم وزارت اطلاعات منتقل شدند. از بین 12 نفر دستگیر شده 5 نفر از آنها خانمها هستند.

تعدادی از دستگیر شدگان قبلا در جریان گرامیداشت روز دانشجو 16 آذر دستگیر شده بودند و مدت زیادی را در بند 209 اوین زندانی بودند.

اسامی تعداد از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد:

1- حامد محمدی

2- نادر احسنی

3-بیتا صمیعی زاد

4-الهام احسنی

5- نیما نحوی

6- سعیده

تقریباهمۀ خانمها بجزء خانم الهام احسنی به قید ضمانت آزادشدند و همچنین یکی از آقایان به قید ضمانت آزاد شد. کسانی که به قید ضمانت آزاد شده اند به آنها تاکید کردند که می بایست راس ساعت 08:00 صبح روز شبنه خود را به پلیس امنیت معرفی کنند.

خانواده های آنها به محض اطلاع یافتن از دستگیری فرزندانشان به محل بازداشت آنها که پلیس امنیت بود مراجعه نمودند و خواستار مطلع شدن از وضعیت فرزندنشان بودند که به آنها جواب مشخصی داده نشد خانواده های دستگیر شدگان تا شب در مقابل پلیس امنیت بودند. به آنها گفته شده است که فرزندانشان به دلیل اجتماع غیر قانونی در پارک لاله دستگیر شده اند.

قبل از این فعالین کارگری به دلیل بودن در پارک همراه با خانواده هایشان دستگیر و مدتی در بازداشت بسر بردند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ،موج لاینقطع دستگیریها را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقداماتی برای انتقال دادن پرونده نقض حقوق بشر در ایران به شورای امنیت سازمان ملل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

اول شهریور 1387 برابر با 22 اگوست 2008

شرایط زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5-رئیس کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: