۱۳۸۷ مرداد ۲۴, پنجشنبه

جواد علیخانی فعال دانشجوئی 45 روز تحت شکنجه در سلولها انفرادی وزارت اطلاعات



بنابه گزارشات رسیده از زندان سپیدار اهواز آقای جواد علیخانی دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه چمران خردادماه به سلول های انفرادی زندان وزارت اطلاعات منتقل گردید.

آقای علیخانی بدون هیچ دلیلی از 30 خرداد ماه به مدت 45 روز به سلولهای انفرادی یکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات برده شد او در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. علیرغم گرمای زیاد در اهواز او در سلولی قرار داشت که از فاقد هرگونه تهویه و سائل برودتی بود و بازجویان برای تحت فشار قرار دادن او پنجره کوچک سلول را می بستند تا از جریان هوا در سلول ممانعت کنند. آقای علیخانی در ابتدای دستگیری مدتی را در این بازداشتگاه مخفی وزارت اطلاعات بسر برد که تحت شکنجه های وحشیانه مانند شوک الکتریکی و ضربات با کابل و موارد متعدد دیگربرای گرفتن اعترافات مد نظر آنها قرار داشت. آقای علیخانی نزدیک به 10 ما است که در بلاتکلیفی بسر می برد

خانواده علیخانی که در کرج ساکن هستند و برای ملاقات با فرزندشان باید مسافت طولانی را طی کنند و همچنین هزینه های سنگینی را متحمل شوند. در طی مدتی که فرزندشان در سلول انفرادی بسر می برد از وضعیت و شرایط و محل بازداشت او بی خبر بودند و از دادن هر گونه خبری در این مورد وضعیت فرزندشان خوداری می کردند.

آقای جواد علیخانی 28 مهر 1386 همراه با تعدادی دیگر از فعالین دانشجوئی دانشگاه چمران اهواز دستگیر شد.همۀ دانشجویانی که همراه او بازداشت شده بودند با قید ضمانت آزاد شدند. ولی بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی با قید ضمانت ممانعت می کردند. او در 2 دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت.11 اردیبهشت ماه در دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت که از تمامی اتهامات تبرئه گردید. و در 19 خرداد ماه در شعبه 17 کیفری استان در اهواز توسط فردی بنام علی ساکی مورد محاکمه قرار گرفت و او تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کردند و قرار بود که 10 روز پس از تشکیل دادگاه رای صادره را به او ابلاغ نمایند.رای صادره او را از یک اتهام تبرئه کرد ولی به او اعلام شد که در 16 شهریور ماه در دادگاه عمومی مجدداّ مورد محاکمه قرار خواهد . برای طولانی کردن مدت بازداشت این فعال دانشجوئی تشکیل دادگاههای متعدد با فواصل زمانی طولانی و رسیدگی کردن به هر اتهام در شعب مختلف می باشد.

افرادی که در پرونده سازی، ادامه بلاتکلیفی و بازداشت و از آزادی این دانشجو با ضمانت ممانعت می کنند بارانی بازپرس شعبه 1 دادگاه انقلاب اهواز این فرد قبلا از بازجویان وزارت اطلاعات بوده است و فرهادی راد معاون دادستان اهواز می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات ،و مورد شکنجه قرار دادن و ادامه بازداشت این فعال دانشجوئی را محکوم می کند و از از وجدانهای بیدار بشری و سازمانهای حقوق بشری میخواهد که برای آزادی فوری دانشجویان در بند اقدام نمایند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

22 مرداد 1387 برابر با 12 اگوست 2008

شرایط زندانی سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: