۱۳۸۷ شهریور ۳, یکشنبه

احضار دانشجویان تربیت معلم کرج به یکی از شعب وزارت اطلاعات مستقر در دادگاه انقلاب کرج



در پی احضار 11 نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج به دادگاه انقلاب که بدون احظاریه کتبی و به صورت شفاهی بوده و از طرفی دیگر شعب وزارت اطلاعات در شهرستانهای محل سکونت دانشجویانی مانند آقای سیوان فرخزادی و مهدی احمدی را احظار کرده ضمن بازجوئیهای طولانی آنان را تحت فشار قرار داده اند که می بایست خود را به دادگاه انقلاب کرج معرفی کنندو در غیر اینصورت آنها را جلب خواهند کرد.

دانشجویانی که محل اقامت آنها در استان تهران است توسط یکی از افراد حراست تربیت معلم بنام مقدم آنها را تحت فشار قرار داده اند که می بایست خود را به اطاق 32 مستقر در دادگاه انقلاب کرج معرفی کنند.اطاق 32 که در طبقه همکف قرار دارد جزئی ازدادگاه انقلاب کرج است که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و هویت افرادی که در آن کار می کنند مخفی نگاه داشته شده.

روز چهارشنبه 30 مرداد ماه آقای مصلح فتاح پور و مهدی احمدی با فشارهای وزارت اطلاعات و مقدم از افراد حراست دانشگاه تربیت معلم وادار به مراجعه به اطاق 32 دردادگاه انقلاب کرج می شوند. آنها به مدت 6 ساعت مورد بازجوئی بازجویان وزارت اطلاعات قرار می گیرند و یکی از دانشجویان را تحت فشار قرار می دهند که عکسهای را که از تحصن گرفته همراه با دوربین به آنها تحویل دهد بازجویان از او چیزی را میخواهند که این دانشجو از آن اطلاعی ندارد.

روز پنجشنبه 31 مردادماه بازجوئیها از مصلح فتاح پور و مهدی احمدی به مدت 4 ساعت ادامه می یابد و وقتی که بازجویان به خواسته های خود دست نمی یابند به آنها می گویند هر آنچه که ما می گوییم شما باید بپذیرید . بازجوئیها با خشونت و تهدید زیاد علیه دانشجویان بکار برده شده.

روز شنبه 2 شهریور ماه بازجوئی از خانم رقیه سعیدی ،فاروغ معروفی،مصلح فتاح پور و مهدی احمدی در اطاق شمار 32 دادگاه انقلاب ادامه می یابد که خانم رقیه سعیدی و مهدی احمدی آزاد می شوند ولی آقای فاروغ معروفی و مصلح فتاح پور بازداشت می شوند و از روز شنبه تا به حال از محل و شرایط آنها خبری در دست نیست.

سئوالاتی که در طی بازجوئیها از دانشجویان صورت گرفته در چهار چوب مطالبی که در مقالۀ روزنامه کیهان( حسین شریعتمداری) مورخه 11 تیرماه 1387 د رصفحۀ 18 تحت عنوان پشت پرده یک توطئه علیه اعتراضات دانشجوئی انتشار یافته صورت می گیرد .

در حال حاضر سایر دانشجویان از طرف وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه تحت فشارقرار دارند که خود را به اطاق 32 که در دادگاه انقلاب کرج است معرفی کنند اسامی کسانی که می بایست خود را به اطاق 32 معرفی کنند عبارتند از:امین آریا،فیروزه صداقتی،شبنم مددزاده،محمد شریفی،امیر سالاری،سیوان فرخزادی،عباس رشیدی.

در شرایطی که موج دستگیریها ی دانشجویان در سراسر ایران ادامه دارد لازم است که دانشجویان سراسر دانشگاهها به حمایت از فعالین دانشجوئی که در زندان بسر می برند بپردازند و با صدور بیانیه ها و سایر اعتراضات از ادامه این روند سرکوبگرانه جلوگیری نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار و دستگیریهای گسترده و خود سرانه دانشجویان را محکوم می کند و از تمامی اتحادیه های دانشجوئی جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار حمایت از دانشجویان در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

4 شهریور 1387 برابر با 25 اگوست 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: