۱۳۸۷ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

اعتصاب غذای 2 زندانی در بند 4 زندان گوهردشت کرج



بعد از روی کار آمدن دولت تمامیت خواه و سرکوبگر احمدی نژاد رژیم به بهانه های واهی امنیتی سرکوب خشن و عریان مخالفین سیاسی و اعتراضات صنفی و مدنی اقشار مختلف جامعه دانشجویان ، کارگران، زنان و فعالین حقوق بشری در راس کارنامه سیاه خود قرار داده است، اما این فشارها در زندانها مخصوصا در زندان مخوف رجائی شهر کرج (گوهردشت) به مراتب بیشتر شده است.

ما زندانیان سیاسی امضا کننده این بیانیه ضمن اعتراض به تشدید سرکوبها و اعدامها موارد زیر را در تداوم اعتراضات خود بیان می کنیم.

1- به رسمیت شناختن زندانیان سیاسی ، پایان دادن به شکنجه ها ی جسمی و روحی علیه زندانیان سیاسی و فشار علیه خانواده ها

2- پایان دادن به نگهداری زندانیان سیاسی در بین بزهکاران ،قاتلین و اشرار و ایجاد بندی مخصوص جهت زندانیان سیاسی با حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی

3- توقف اعدامها، بازداشتهای خود سرانه و شکنجه

4-اعزام هیئتی از طرف سازمان ملل متحد جهت بازدید از زندانها و ملاقات با زندانیان سیاسی

ضمنان بخاطراذیت و آذارها و فشارهای مستمر توسط بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان از تاریخ 14 مرداد ماه دست به اعتصاب غذای تر خواهیم زد. در خاتمه تاکید می کنیم هر گونه عواقب وخیم وتبعات ناشی از اعتصاب غذا که بر خلاف میل باطنی ما بوده و از این همه بی قانونی و بی عدالتی به ستوح آمده ایم متوجه مدیر زندانهای تهران سهراب سلیمانی و مدیر زندان رجائی شهر (گوهردشت کرج) علی حاجی کاظم خواهد بود.

لذا از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری سازمانهای مدافع آزادی ، عفو بین الملل ،سازمان ملل متحد ،اتحادیه اروپا و دولتهای دمکراتیک دنیا خواستار اقدامات عاجل نسبت به شرایط وحشتناک حاکم بر زندانهای ایران است.

زندانیی سیاسی منصور رادپور و خالد حردانی

14 مرداد 1387

انتشار:

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: