۱۳۸۷ شهریور ۴, دوشنبه

شکنجه وحشیانه یک زندانی سیاسی در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج ،آقای منصور رادپور زندانی سیاسی که از تاریخ 16 مردادماه به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت که محل شکنجه زندانیان است انتقال یافته بود و از آن زمان تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نبود.

در طی این مدت مادر پیر و بیمار آقای رادپور که به سختی قادر به راه رفتن است بارها به زندان مراجعه نمود وهر بار تقریبا تمام روز در آنجا منتظر می ماند تا از وضعیت و شرایط فرزندش با خبر شود. تا اینکه روز یکشنبه 3 شهریور ماه پس از چندین بار مراجعه کردن ایشان همانند روزهای قبل از ساعت 08:00 صبح تا ساعت 16:00 منتظر ماند تا بلاخره به او اجازه ملاقات کابینی داده شد.خانم رادپور فرزندش را در حالی که سر و دست او باندپیچی شده بود و صورتش متورم از پشت شیشه های کابین ملاقات مشاهده نمود.ملاقات خانم رادپور در حضور بازجو و یک مامور دیگر وزارت اطلاعات صورت گرفت و به فرزندش اجازه داده نمی شد آنچه را که بر او روا رفته بود بیان کند. آقای رادپور همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد و در شرایط جسمی بسیار بدی است.

کسانی که در شکنجه این زندانی مستقیما نقش دارند کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان و نوید خدیوی معاون حفاظت و اطلاعات زندان و محمود مغنیان رئیس بند 4 که از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی است.

روز شنبه 2 شهریور ماه آقای رادپور را به دادگاه انقلاب کرج در حالی که پابند و دست بند به او زده بودند و در شرایط بسیار بدی جسمی قرار داشت بردند. بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند که پرونده جدیدی علیه او تشکیل دهند. این پرونده سازیها تا به حال علیه تعدادی از زندانیان سیاسی مانند امیر حشمت ساران ،بهروز جاوید طهرانی و تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی صورت گرفته است.

لازم به یادآوری است که اقای منصور رادپور 14 مرداد ماه دراعتراض به شرایط غیر انسانی و رفتارهای وحشیانه با زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا نمود و در سومین روز اعتصاب غذای خود 16 مرداد ماه او را به سلولهای انفرادی بند 1 که محل شکنجه زندانیان است انتقال دادند. چند روزی است که آقای رادپور را به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل نموده اند شرایط این بند همانند بند 209 اوین می باشد و در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی و مورد شکنجه وحشیانه قرار دادن آنها را محکوم می کند،و ازسازمانهای حقوق بشری خواستار اقداماتی عملی برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

5 شهریور 1387 برابر با 26 اگوست 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: