۱۳۸۷ شهریور ۱۰, یکشنبه

بی خبری از 2 دانشجوی زندانی وشدت یافتن تهدیدات علیه سایر دانشجویان تربیت معلم



گزلرشات رسیده حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات در طی روزهای گذشته فشارها و تهدیدات تلفنی را علیه سایر دانشجویان تربیت معلم کرج شدت بخشیده اند با تعدادی از دانشجویان تماس تلفنی برقرار نموده اند و خواستار معرفی خود به اطاق 32 دادگاه انقلاب کرج( که بازجویان وزارت اطلاعات در آن مستقرهستند) می باشند.

از طرفی دیگر آقای فاروغ معروفی و مصلح فتاح پور 2 دنشجوی تربیت معلم که روز شنبه 2 شهریور پس از مراجعه به اطاق 32 دادگاه انقلاب کرج، اطاقی که بازجویان وزارت اطلاعات در آن مستقر هستند دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند از وضیت و شرایط آنها خبری در دست نیست.

از زمان دستگیری تا به حال خانواده های دانشجویان دستگیر شده چند بار به اطاق 32 دادگاه انقلاب کرج مراجعه نمودند که با درب های بسته مواجه شدند و سایر افراد در این دادگاه از دادن جوابی در مورد وضعیت و شرایط و محل بازداشت فرزندنشان خوداری می کنند. پس از بازگشت از دادگاه انقلاب یکی از بازجویان وزارت اطلاعات که خود را عبدالهی معرفی می کرد با خانواده آقای معروفی تماس تلفنی برقرار نمود و آنها را تهدید کرد که در مورد وضعیت فرزندشان نباید با فعالین حقوق بشری و رسانه ها تماس برقرار کنند در غیر اینصورت عواقب آن را خواهند دید. خانواده آقای فتاح پور روز جهارشنبه 6 شهریور ماه به دادگاه انقلاب کرج مراجعه کردند ولی آنها اظهار بی اطلاعی کردند . سپس به اداره اطلاعات کرج مراجعه کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت وشرایط فرزندشان بودند که به آنها گفته شد در بازداشت وزارت اطلاعات هستند و ممنوع الملاقات می باشند.گفته می شود که آنها به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد زندانی هستند.

زندانیان سیاسی که به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت منتقل می شوند تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند.

همچنین مباشری که هماهنک کننده نهادهای سرکوبگر در دانشگاه تربیت معلم کرج می باشد و در طی اعتراضات دنشجویان این فرد با تشگیل جلسات متعدد شخصا بر شیوه های سرکوب نظارت داشت و آنها را پیش می برد.در یک اقدام سرکوبگرانه دیگر مجوز انجمن اسلامی این دانشگاه را لغو کرد.

دانشجویان دانشگاه تربیت معلم در خردادماه امسال در اعتراض به شرایط حاکم بر دانشگاه دست به تحصن و اعتصاب غذا زدند که نهایتا منجر به پایان پیروز مند تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان گردید و نماینده وزارت علوم در یک موافقت کتبی با دانشجویان متعهد شد که فعالین دانشجوئی دستگیر و یا به کمیته انظباطی احظار نخواهند شد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،دستگیری، انتقال به سلولهای انفرادی و شکنجۀ دانشجویان را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دانشجویان زندانی در ایران است و سازمانهای حقوق بشری را برای آزدادی تمامی دانشجویان زندانی در ایران به یاری می طلبد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 شهریور 1387 برابر با 31 اگوست 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: