۱۳۸۷ مرداد ۲۱, دوشنبه

قصد پرونده سازی سنگین علیه دانشجوی اسیر در بند 209 اوین





بنابه گزارشات رسیده از بند مخوف 209 اوین ، آقای هود یازرلو دانشجوی مدیریت صنعتی قزوین 81 روز است که در این بند مخوف تحت فشارهای جسمی و روحی قرار دارد.او در طی چند هفته اخیر بارها به بازپرسی شعبه 2 امنیت دادگاه انقلاب برده شده است.آخرن باری که او را به این شعبه بردند5 مرداد ماه بود.موسوی رئیس این شعبه به او اتهامات سنگینی را نسبت داده است و به نظر می آید که قصد پرونده سازی سنگینی را علیه او دارد.

از طرفی دیگر روز یکشنبه 6 مردادماه یکی از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 به مدت طولانی آقای یازرلو را در حالی که چشم بند به چشم داشت مورد بازجویی قرار داد.این فرد پس از اینکه روز شنبه 5 مرداد ماه موسوی رئیس شعبه 2 بازپرسی داگاه انقلاب آقای یازرلو را تهدید به پروده سازی سنگین کرده بوداقدام به بازجوهای مجدد او نمود.

خانوادۀ آقای یازرلو که خود از زندانیان سیاسی سابق هستند. و چندین نفر از اعضای خانوادۀ آنها که تعدادی از آنها در قتل عام های 1367 توسط این رژیم به جوخه های مرک سپرده شده اند. آنها از زمان دستگیری فرزندشان تا به حال تقریبا هفته ای چند بار به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند. که اکثر مواقع از روبرو شدن و دادن پاسخ مشخص سر باز می زنند. وقتی که این خانواده خواستار دانستن علت ادامه بازداشت غیر قانونی فرزند خود شدند بلاخره به آنها گفته شد که می توانید با حسن زار دهنوی معروف به قاضی حداد در مورد علت ادامه بازداشت فرزندشان صحبت کنند. آنها از ساعت 08:00 صبح تا ساعت 15:00 بعد از ظهر منتظر بودند هنگامی که این فرد از اطاق خود به اطاق دیگری می رفت در راهرو توانستند مدت بسیار کوتاهی با او صحبت کنند.او از دادن هر گونه پاسخ مشخصی خوداری کرد. البته یکی از شیوه های غیر انسانی این فرد است که از راه دادن خانواده به محل کار خود خوداری می کند و از این طریق سعی د ر تحقیر خانواده ها و از طرفی شیوه سرکوب عریان خود را به نمایش بگذارد. از طرفی دیگر خانواده یازرلو وقتی که یکشنبه 20 مرداد ماه با شعبه 2 امنیت تماس می گیرند و خواستار مشخص شدن زمان آزادی فرزندشان می شوند منشی موسوی از قول وی به این خانواده می گویید که او مجرم شناخته شده است این در حالی است که او هنوز دادگاهی نشده است و اتهامات او نا مشخص می باشد.

پس از دستگیری آقای هود یاریزرلو تعداد زیادی از شخصیتهای سیاسی،ملی مذهبی،فرهنگی،حقوقی ایران طی بیانیه ای خواستار آزادی او شده بودند.

هود یازرلو و خانم نازیلا دشتی مادر ایشون در تاریخ 4 خرداد ماه توسط موسوی رئیس شعبه 2 امنیت دادگاه انقلاب تلفنی احضار شدند.وقتی که آنها به این شعبه مراجعه کردند توسط فردی بنام حمید پور یوسف/سیف پور با نام مستعار ضرغامی که از اعضای تیم خاص لاجوردی بوده و از 19 سالگی به مدت 22 سال در زندان از بازجویان بوده با رفتاری وحشیانه و با عربده آنها را به اطاق موسوی فرآ می خواند. رفتارها ی وحشیانه او با تایید موسوی ادامه می یابد و با این شیوه برخورد قصد برانگیختن واکنش آنها را داشتند که با صبر و بردباری خانواده یازرلو مواجه می شوند و موفق به اجرا در آوردن قصد خود نمی شوند.نهایتا بدلیل بکار نبردن فرهنک کلمات بازجویان هود یازرلو دستگیر و به بند 209 منتقل می شود.علت احضار این خانواده به خاطر همراه شدن با مادرشان جهت دیدن خاله خود در عراق که بیش از 20 سال او را ندیده بودند می باشد. اآنها بطور قانونی از مرز خارج شده اند و هنگام خروج اسامی آنها توسط مرزبانان ثبت گردیده است.

سعید مرتضوی، حسن زارع دهنوی و همکاران وی مانند موسوی ،ضرغامی راسخ بخاطر بازداشتهای خودسرانه،قرار دادن فعالین دانشجوئی،زنان،کارران و سیاسی در سلولهای انفرادی به مدت طولانی ، شکنجۀ وحشیانه انها جهت گرفت اعتراف، پرونده سازی برای صدور احکام سنگین که در تعارض کامل با تمامی معاهدات و قوانین بین المللی است که ایران ملزم به اجرای آن است بعنوان افراد ی که مرتکب جنایت علیه بشریت هستند و می بایست مورد پیگرد قرار گیرند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادمه بازداشت این دانشجو،تهدید به پرونده سازی سنگین علیه او و فشار علیه خانواده او را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید شرط این دانشجوی در بند است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

22 مرداد 1387 برابر با 12 اگوست 2008

شرایط زندانی سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: