۱۳۸۷ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت یک زندانی سیاسی که در شکنجه گاه گوهردشت کرج زندانی است



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج ، آقای منصور رادپور زندانی سیاسی که در سومین روز اعتصاب غذا به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج شکنجه گاهی جدید التاسیس که برای شکنجه زندانیان بکار برده می شود انتقال داده شد.

آقای رادپور از روز چهارشنبه 16 مرداد ماه در حالی که در اعتصاب غذا بسر می برد به سلولهای انفرادی شکنجه گاه بند 1 برده شد و تا به حال هیچ خبری از وضعیت او در دست نیست. شکنجه های که علیه زندانیان در این شکنجه گاه بکار برده می شود و در اعتصاب غذا بودن او موجب نگرانی فزآینده است. او در اثر شکنجه های که در بدو دستگیری متحمل شده بود از ناحیه فقسه سینه و کتف دچار آسیب جدی است که هیچگاه امکان درمان به او داده نشد. آقای رادپور هچنین از ناراحتی کلیه و بیماریها گوارشی رنج می برد

مادر پیر او که به سختی قادر به راه رفتن است تا به حال چندین بار به زندان گوهردشت مراجعه کرده است و هر بار چندین ساعت در انتظار بسر برده و لی از دادن ملاقات و یا مطلع کردن او از وضعیت فرزنش خوداری کرده اند. رفتار زندانبانان با خانم رادپور خشن و تهدید آمیز بوده . خانواده او در نگرانی بسر می برند.

آقای منصور رادپور روز دوشنبه 14 مرداد ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی ، رفتارهای وحشیانه ،اعدامهای دست جمعی و سرکوب عریان علیه اقشار مختلف جامعه دست به اعتصاب غذا زد.روز 16 مرداد ماه توسط محمود مغنیان رئیس بند 4 و از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی فرآخوانده شد هنگامی که او به دفتر مغنیان مراجعه کرد با کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان و نوید خدیوی معاون حفاظت و اطلاعت زندان مواجه گردید. آنها او را مورد اهانت و ضرب وشتم قرار دادند و سپس به سلولهای انفرادی شکنجه گاه بند 1 انتقال دادند.

از زمانی که نوید خدیوی در حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت منصوب شده است اذیت وآزارها و فشارها علیه زندانیان سیاسی به نحو بی سابقه ای شدت یافته است.خدیوی در بدو انتصاب در این زندان آقای جاوید طهرانی را پس از ضرب و شتم به شکنجه گاه بند 1 منتقل نمود و بیش از 50 روز با شکنجه های وحشیانه در سلولهای انفرادی زندانی نمود. پس از آن بدون هیچ دلیل آقای علیجان گرایی 50 ساله و فرزندش محسن گرایی را به این شکنجه گاه منتقل نمود که تا به حال در آنجا بسر می برند.

اقدامات دیگر این فرد یورش به سلولهای زندانیان سیاسی و ضبط کردن دست نوشته ها و سایر وسائل آنها ، قرار دادن زندانیان سیاسی در آفتاب و گرمای زیاد برای مدت طولانی، پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی با اتهامات سنگین، ایجاد جنک روانی علیه زندانیان سیاسی،تهدید به حذف فیزیکی آنها، رفتارهای توهین آمیز با خانواده ها هنگام ملاقات،ملاقاتها خانواده ها با حضور زندانبانان انجام می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به شکنجه گاه و تحت شکنجه قرار دادن آنها را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای متوقف کردن شکنجه علیه زندانیان سیاسی در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 مرداد1387 برابر با 20اگوست 2008

شرایط زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5-رئیس کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: