۱۳۸۷ مرداد ۲۸, دوشنبه

یک نوجوان برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل گردید


بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان، امروز رضا حجازی نوجوانی که در سن 15 سالگی به اتهام قتل دستگیر شده بود همراه با 3 نفر دیگر جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان دستگرد منتقل شدند.

رضا حجازی یکی از نوجوانانی است که در سن 15 سالگی به اتهام قتل در سال 1382 دستگیر شد. او امروز به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل گردید و بنابه گفته خانواده اش قرار است که ساعت 04:00 صبح روز سه شنبه 29 مرداد ماه اعدام گردد.علیرغم اعتراضات بین المللی سازمانهای حقوق بشری ولی شاهرودی رئیس قوه قضائیه بی اعتنا به این اعتراضات دستور اجرای حکم اعدام او را صادر کرده است.

خاواده حجازی از تمامی انسان دوستان جهان و سازمانهای حقوق بشری استمداد می طلبد برای نجات جان نوجوانشان در ساعات باقی مانده اقدام فوری نمایند.

امروز همچنین 3 زندانی دیگر به نامهای زیر برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

1.اصغر اسماعیلی 25 ساله از بند 2 زندان مکزی اصفهان

2. مهدی کریمی از بند آموزشی زندان مرکزی اصفهان

3. علی محمدی در حدود 23 سال از بند 4 زندان مرکزی اصفهان

لازم به یادآوری است بیژن شاه منصوری 30 ساله، که حدود 3 سال در بند 4 زندان اصفهان زندانی بودو روز سه شنبه 22 مردادماه به سلول انفرادی منتقل شده بود روز پنجشنبه 24 مردادماه اعدام شد ولی از اعلام خبر آن توسط قوه قضائیه تا به حال خوداری شده است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام نوجوانان و سایر زندانیان در ایران را محکوم می کند و خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این نوجوان و سایر زندانیان که قرار است فردا در اصفهان می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

28 مرداد 1387 برابر با 18 اگوست 2008

شرایط زندانی سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: