۱۳۸۷ شهریور ۳, یکشنبه

ابلاغ حکم سنگین 15 سال زندان به آقای علوی



بنابه گزارشات رسیده از بند 6 زندان گوهردشت کرج، روز گذشته دکتر مصطفی علوی به دادگاه انقلاب برای ابلاغ حکم قطعی برده شد.

آقای علوی پژوهشگر زندانی روز شنبه 2 شهریور ماه به شعبه 3 اجرای احکام دادگاه انقلاب برده شد . او با پا بند و دست بند به دادگاه انقلاب انتقال یافت، شیوه ای که برای مورد تحقیر قرار دادن زندانیان سیاسی بکار برده می شود. هنگامی که او به قسمت اجرای احکام آورده شد به او ابلاغ گردید که به 15 سال حبس تعزیری محکوم شده است .

دکتر علوی که از بیماریهای مختلف از جمله آن بیماری حاد دیابت، ناراحتی ریوی، ناراحتی قلب و چشم چپ او تا حد زیادی بینائی خود را از دست داده است رنج می برد.

لازم به یاد آوری است که آقای مصطفی علوی جدائی،در اسفندماه سال 1385 به دستور حسن زارع دهنوی بازداشت شده و بعد از مدتی حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، در شهریورماه سال 1386 به زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.

در ماههای اخیر احکام سنگینی علیه زندانیان سیاسی بکار برده شده که از جمله آنها خانم شهناز کیپور 5 سال زندان ،خانم آزاده گرایی 10 سال زندان،محسن گرایی 10 سال زندان،آقای علیجان گرایی 5 سال زندان،آقای محمد صدیق کبودوند 11 سال،خانم هنا عبدی 5 سال زندان با تبعید،خانم زینب بایزیدی 4 سال زندان با تبعید و مورد متعدد دیگر

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت زندانیان سیاسی و صدور احکام سنگین علیه آنها را محکوم می کند و از مجمع بین المللی خواستار دخالت برای پایا دادن به اینگونه رفتارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

3 شهریور 1387 برابر با 24 اگوست 2008

هیچ نظری موجود نیست: