۱۳۹۲ دی ۱۷, سه‌شنبه

احضار یکی از خادمان کلیسا توسط بازجویان وزارت اطلاعات به اتاق ۴۴


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » احضار یکی از خادمین کلیسا در کرج توسط بازجویان وزارت اطلاعات به اتاق ۴۴ جهت بازجویی و احتمالا بازداشت وی .

روز دوشنبه ۱۶ دی ماه آقای امین خاکی   یکی از خادمین کلیسا  ساکن در کرج تلفنی  توسط یکی از بازجویان وزارت اطلاعات به اتاق ۴۴ مستقر در دادسرای چهار راه طالقانی کرج احضار شد .وی می بایست امروز سه شنبه راس ساعت ۰۹:۳۰ در دادسرا حاضر شود. در اکثر مواقع   احضار به اتاق ۴۴ منجر به دستگیری می گردد.
اتاق ۴۴ مربوط به بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و فریبکارانه آن را در دادسرای کرج مستقر کرده اند تا تحت پوشش دادسرا هوطنان مسیحی و فعالین را بازجویی و دستگیر نمایند.معمولا بازجویان وزارت اطلاعات  افرادی را که می خواهند دستگیر نمایند ابتدا به این اتاق احضار می کنند و مورد بازجویی اولیه  قرار می دهند و سپس به شخص مربوطه دست بند زده و به بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل می کنند.
آقای امین خاکی از خادمین کلیسا می باشد می باشد که در آستانه کریسمس منزل وی ، کشیش زندانی بهنام ایرانی و ۲ تن دیگر از خادمان کلیسا مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات  وسایل شخصی آنها را جمع آوری و با خود بردند.در حین بازرسی منازل، خانواده وحتی فرزندان خردسال ،مورد تهدید و خشونتهای غیر انسانی قرار گرفتند.
آقای امین خاکی حدودا ۳ سال پیش  به صرف اعتقادات مذهبی اش ابتدا به اتاق ۴۴ احضار شد و سپس دستگیر و به بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و مدتی در بازداشت تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. او در دادگاه فرمایشی به ۱ سال زندان تعلیقی در ۵ سال محکوم گردید و سپس با وثیقه سنگین آزاد گردید.
در حال حاضر حداقل ۱۶ نفر از هموطنان مسیحی در زندانهای عادل آباد شیراز به نام های های کوروش پرتویی، رحیم دهقانی،همایون شکوهی و مجتبی سید علاالدین حسینی که به ۳ سال و ۸ ماه محکوم شده اند ، زندان کارون اهواز به نام های شهناز جیرانی ، ناصر ضامن دزفولی ، فرهاد سبک جو و عباد علیجان که به ۱ سال زندان محکوم شده اند، ۵ نفر درزندان اوین به نام های ، فرشید فتحی به ۶ سال زندان، مریم نقاش زرگران به ۴ سال زندان ،ابراهیم فیروزی به ۱ سال زندان ،علیرضا سعیدیان  ۶ سال زندان و محمد هادی به ۱۰ سال زندان محکوم شده اند ، سعید عابدینی در زندان گوهردشت کرج که به ۸ سال زندان محکوم شده است و در زندان ندامتگاه کرج کشیش بهنام ایرانی به ۵ سال و ۸ ماه زندان و آقای حسین ساکتی به ۱ سال زندان محکوم شده است،بسر می برند.

فردی که دستور یورش به منازل هموطنان مسیحی و دستگیری آنها را صادر می کند و در سلولهای انفرادی آنها را مورد شکنجه قرار می دهد ، احکام ضدبشری را بر علیه آنها تعیین  و در زندان مانع درمان آنها می شود  و شرایط غیر انسانی را علیه هموطنان مسیحی بکار می برد فرهادی نام دارد. این فرد مسئول اقلیتهای دینی در استان البرز می باشد واقدامات سرکوبگرانه را علیه هموطنان مسیحی، بهایی، دراویش و سایرین را در این استان  بکار می برد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار یکی از خادمین  به اتاق ۴۴ وابسته به وزارت اطلاعات،  یورش به منازل هموطنان مسیحی، جمع آوری و ضبط وسایل شخصی آنها و بخصوص کتاب مقدس را محکوم می کند و از رهبران مسیحی جهان و سازمانهای حقوق بشری خواستار محکوم کردن این اعمال  ضدبشری رژیم ولی فقیه علیه رهبران و هموطنان مسیحی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷دی ۹۲ برابر با ۷ ژانویه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

  

هیچ نظری موجود نیست: